آفتاب

423 کشته در درگیری‌های اوکراین از ماه آوریل

423 کشته در درگیری‌های اوکراین از ماه آوریل

یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد، درگیری‌ها میان جدایی طلبان حامی روسیه و نیروهای ارتش اوکراین در مناطق شرقی بین 15 آوریل تا 20 ژوئن حدود 423 کشته از سربازان و غیرنظامیان بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایوان سیمونوویچ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر گفت که طی دو هفته گذشته شمار آوارگان داخلی اوکراین به دو برابر افزایش یافته است و حدود 15 هزار و 200 تن از مناطق دونتسک و لوهانسک جابجا شده اند.

سیمونوویچ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت که آژانس پناهندگان سازمان ملل تا روز دوشنبه با 46 هزار و 100 تن از آوارگان داخلی اوکراین مصاحبه کرده و مشخص شده است که 11 هزار و 500 تن از آنان از ساکنان کریمه و حدود 34 هزار و 600 تن از مناطق شرقی اوکراین هستند.

وی تاکید کرد: ما گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که نشان می دهد مردم را به عمد هدف می گیرند و ما در حال بررسی این گزارش ها هستیم. نیروهای امنیتی می توانند تدابیری در نظر بگیرند که از تلفات غیرنظامیان جلوگیری شود.

این مقام سازمان ملل عنوان کرد که دولت باید اطمینان حاصل کند نیروهای امنیتی از خشونت بیش از حد استفاده نمی کند و عملیات‌های نظامی بر طبق قوانین بین‌المللی و استانداردهای حقوق بشری انجام می شود.

وی در ادامه از موافقت جدایی‌طلبان با آتش‌بس پیشنهادی پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین استقبال کرد و گفت: این اقدام گامی در راستای حل بحرانی است که هر روز در حال بدتر شدن است.

انتهای پیام

کد N357381

وبگردی