آفتاب

سخنان عجیب نخست وزیر مالزی در مورد داعش و واکنش ها

سخنان عجیب نخست وزیر مالزی در مورد داعش و واکنش ها

کوالالامپور- ایرنا - ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی در سخنانی عجیب گفت که شجاعت اعضای حزب ˈآمنوˈ باید شبیه گروه تروریستی ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ (داعش) باشد.

به گزارش ایرنا، حزب آمنو (سازمان ملی مالایی تباران متحد) اصلی ترین حزب در ساختار دولت ائتلافی مالزی است و براساس سنت دیرینه حاکم بر این کشور، رییس آمنو عموما با رای نمایندگان پارلمان به سمت نخست وزیر و معاون رئیس حزب آمنو نیز به عنوان معاون نخست وزیر این کشور برگزیده می شود.

نخست وزیر مالزی براساس گزارش روز چهارشنبه رسانه های این کشور، گفت: اگر شجاعت اعضای آمنو مانند شبه نظامیان داعش بود، این حزب قوی خواهد بود.

وی گفت که حزب آمنو برای بقاء باید شجاعت را از گروه داعش یاد بگیرد.

نجیب تون رزاق که در جمع اعضای این حزب سخن می گفت، زمانی که به برخی شاخص ها برای ادامه قدرت این حزب اشاره می کرد این محور را مطرح کرد.

وی گفت: زمانی که فردی جرات مبارزه دارد می تواند یک تیم بسیار بزرگتر را شکست دهد.

تجمید از شجاعت گروه تکفیری و تروریستی داعش توسط نخست وزیر مالزی در حالی مطرح می شود که مالزی اعلام کرده مقابله با تروریست های داعش را آغاز کرده است و تاکنون چند نفر در این ارتباط در مالزی و حتی در بین نظامیان دستگیر شده اند.

وی گفت که اعضای آمنو برای بقاء و رشد این حزب نیازمند شش صفت شجاعت، اطاعت، وفاداری، وحدت، تعالی و صداقت هستند.

مثال نجیب تون رزاق برای شجاعت اعضای آمنو باعث نگرانی رسانه ها و مردم مالزی شده است و در رسانه ها بازتاب داشت.

برخی گزارش ها نشان می دهد افراطیون مالزی در حال آموزش استفاده از سلاح توسط گروه تروریستی داعش برای پیوستن به تروریست ها در سوریه و عراق هستند.

پلیس مالزی بر این باور است که بیش از 20 مالزیایی در حال حاضر در کنار گروه تکفیری داعش در حال عملیات تروریستی هستند.

عملیات انتحاری ماه گذشته عراق که منجر به کشته شدن 25 نفر از اعضای یک تیم پلیس شد توسط یک عضو مالزیایی گروه تروریستی داعش انجام شد.

ˈمحمد سبوˈ معاون حزب اسلامی مالزی (پاس) در واکنش به سخنان نخست وزیر این کشور، گفت اظهارات نجیب در حزب آمنو برای تقلید از شبه نظامیان داعش ضربه به دموکراسی و روابط دیپلماتیک با کشورهای خاورمیانه است.

وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این سخنان باعث ضربه به شأن و منزلت نخست وزیر به عنوان رهبر دولت است.

وی گفت که نجیب به عنوان رییس آمنو چگونه می تواند سخنانی در جمع اعضای خود بگوید و تقاضا کند مانند گروه های شبه نظامی در خاورمیانه باشند؟ این نباید از دهان او خارج شده باشد.

معاون حزب اسلامی مالزی (پاس) سخنان نخست وزیر این کشور را ˈنگران کنندهˈ دانست و گفت: این نشان دهنده جهل در سیاست بین المللی است.

آساق**1611
کد N357272

وبگردی