آفتاب

کلمبیا؛ دومین تیم 9 امتیازی جام / صعود یونان در دقیقه 93

کلمبیا؛ دومین تیم 9 امتیازی جام / صعود یونان در دقیقه 93

با شکست ژاپن مقابل کلمبیا و پیروزی یونان مقابل ساحل عاج، یونان به عنوان دومین تیم گروه سوم صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ژاپن با اینكه از دو مسابقه اول خود تنها یك امتیاز گرفته بود، اما همچنان امید داشت كه به مرحله بعدی جام جهانی صعود كند. صعود ژاپن در گرو این بود كه ساحل عاج نتواند یونان را شكست دهد و خود ژاپن هم از سد كلمبیا بگذرد. اما این اتفاق نیفتاد. گرچه ساحل عاج مقابل یونان تن به تساوی یك بر یك داد، اما خود ژاپن نتوانست حریفش را شكست دهد.
مسابقه ساحل عاج - یونان در نیمه اول با گل دقیقه 42 آندرس ساماريس به سود یونان تمام شد. اما ساحل عاج در دقیقه 74 توانست گل خورده را توسط ويلفرد بوني جبران كند. اما یونانی‌ها كه از نتیجه مسابقه همزمان خبر داشتند و می‌دانستند ژاپن در حال واگذاری نتیجه به كلمبیا است، انگیزه بیشتری پیدا كردند و تا آخرین دقیقه جنگیدند. سرانجام تلاش یونانی‌ها در دقیقه 93 جواب داد و آن‌ها در این دقیقه توانستند از روی نقطه پنالتی و توسط گئورگيوس ساماراس به گل پیروزی برسند و صعود كنند.

در مسابقه همزمان، تیم كلمبیا كه دو مسابقه اول را برده بود به مصاف ژاپن رفت. كلمبیا در دقیقه 17 از روی نقطه پنالتی و توسط خوان کودرادو به گل رسید. اما ژاپنی‌ها ناامید نشدند و در دقیقه 45+1 توسط شينجي اوکازاکي بازی را مساوی كردند تا با نتیجه مساوی به رختكن بروند. در نیمه دوم اما جکسون مارتينز در دقایق 55 و 82 دو بار دروازه ژاپن را باز كرد تا كلمبیا را از یك برد دیگر مطمئن كند. اما این پایان كار نبود. كلمبیا در دقیقه 90 هم توسط جيمز رودريگز به گل چهارم رسید تا با اقتدار و با 9 امتیاز به مرحله بعد برود. پیش از كلمبیا، فقط هلند توانسته بود از سه بازی مرحله گروهی 9 امتیاز كسب كند.
43 43

کد N357248

وبگردی