آفتاب

نگرانی دولت تایلند از تصمیم اروپایی ها برای کاهش همکاری ها با بانکوک

نگرانی دولت تایلند از تصمیم اروپایی ها برای کاهش همکاری ها با بانکوک

تهران- ایرنا- خبرگزاری ˈد.پ.آˈ آلمان روز سه شنبه در گزارشی از بانکوک، از ابراز نگرانی و ناامیدی دولت تایلند از تصمیم جدید اتحادیه اروپا برای کاهش مناسبات و همکاری ها با بانکوک خبر داد.

این گزارش به نقل از ˈسیهاساک فوآنگ کتکئوˈ سرپرست وزارت امور خارجه این کشور در خصوص تصمیم جدید اتحادیه اروپا بر کاهش همکاری های دیپلماتیک با بانکوک به سبب کودتای نظامی 22 ماه مه (1 خرداد) ابراز ناامیدی کرد.

وی در ملاقات و گفت وگوی امروز خود با ˈمیگوئل سانزˈ سفیر این اتحادیه در بانکوک، این تصمیم اتحادیه اروپا را غیرمنطقی توصیف کرد و افزود: اشتباه اتحادیه اروپا در این تصمیم آنجاست که تحولات اخیر در این کشور را نادیده گرفته است.

سرپرست وزارت امور خارجه تایلند این تصمیم اتحادیه را اقدامی یکجانبه خواند و گفت که بانکوک درهای مذاکره را باز گذاشته و همواره آماده مذاکره با منتقدان است.

سفیر اتحادیه اروپا نیز از بی اعتمادی و یا کم اعتمادی اتحادیه اروپا به نقشه راه حاکمان نظامی بانکوک برای استقرار دموکراسی در آن کشور خبر داد و از بانکوک خواست تا هرچه سریعتر یک انتخابات سراسری دیگر برگزار کند.

یادآور می شود که اتحادیه اروپا دیروز/دوشنبه دیدارهای رسمی ˈبه تایلندˈ و ˈاز تایلندˈ را به حال تعلیق در آورده و برای فشار به حاکمان نظامی این کشور برای باز گرداندن مشروعیت دموکراتیک، امضای توافق همکاری با این کشور را به تعویق انداخت.

رسانام**1378**1504
کد N357093

وبگردی