آفتاب

صدر اعظم آلمان بر تلاش برای برقراری ثبات و آرامش در عراق تأکید کرد

صدر اعظم آلمان بر تلاش برای برقراری ثبات و آرامش در عراق تأکید کرد

برلین- ایرنا- صدر اعظم آلمان با ابراز نگرانی شدید از تشدید اوضاع و افزایش اقدامات خشونت آمیز در عراق، بر ضرورت انجام تلاش ها برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایرنا ˈآنگلا مرکلˈ روز سه شنبه در دیدار با ملک عبدالله دوم پادشان اردن در برلین، گفت: در مورد عراق نیز همچون بحران سوریه باید از راه سیاسی و دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران تلاش کنیم؛ با این هدف که یک ثبات پایدار در این کشور ایجاد شود.

مرکل با تأکید بر ضرورت تشکیل یک دولت فراگیر در عراق، گفت: تمام طیف های سیاسی و مذهبی باید در گفت وگوهای مرتبط دخیل شوند و مهم این است که یک دولت فراگیر در عراق تشکیل شود که بتواند با کمک همه گروه ها علیه بنیاد گرایی و افراطی گری در این کشور مقابله کند.

صدراعظم آلمان در ادامه به شرایط اردن و همسایگی این کشور با عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: اردن به دلیل هم مرز بودن با این دو کشور بحرانی از شرایط حساسی برخوردار بوده و این روزها باید از صدها هزار آواره جنگی پذیرایی کند.

مرکل همچنین در بخشی از سخنان خود، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه و نقش اردن در این زمینه اشاره کرد و گفت: در منطقه ای که این روزها بسیار بی ثبات شده است، آغاز مذاکرات صلح ضروری است.

عبدالله دوم پادشان اردن نیز در سخنان کوتاهی با تأیید اظهارات صدر اعظم آلمان تأکید کرد که کشورش با چالش بزرگی مواجه بوده و آنهم پذیرایی از سیل بزرگ آوارگان سوریه است و به همین خاطر از جامعه بین المللی خواست کشورش را در این رابطه یاری کنند.

پادشاه اردن همچنین با هشدار نسبت به افزایش خطر تروریسم و افراطی گری در منطقه، گفت: خشونت و تروریسم امروز به فراتر از مرزهای یک کشور خاص کشیده شده و تمام منطقه را در بر گرفته است.

اروپام**2051**1701**1504
کد N357080

وبگردی