آفتاب

داعش میلیونها دلار از بانک مرکزی موصل به سرقت برد

داعش میلیونها دلار از بانک مرکزی موصل به سرقت برد

تسنیم نوشت:

شبکه تلویزیونی المیادین با انتشار گزارشی در باره ثروت داعش منابع تامین ثروت این گروهک تروریستی را تشریح کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام با نام اختصاری داعش هم اکنون یکی از ثروتمند ترین گروه های تروریستی در جهان است و براساس اطلاعات به دست آمده از سرویس جاسوسی آمریکا ثروت این گروهک هم اکنون به بیش از دو میلیارد دلار می رسد.
این روزها سخن از داعش و اخبار اقدامات تروریستی این گروهک بسیار زیاد شده است به گونه ای که گفته می شود چرخه بودجه و دارایی این گروهک تروریستی هم اکنون با بودجه برخی از کشورهای کوچک جهان برابری می کند.
هم اکنون گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام، اموال و دارایی های بسیاری داشته و توانایی و قدرت نظامی خوبی در اختیار دارد، منبع اصلی این در آمدها بسیار عجیب و گنگ بوده و برای مدت چند سال اخیر اذهان بسیاری را به خود مشغول داشته و امروزه برخی از لایه های این ثروت های داعش در حال نمود و آشکار شدن هستند، یکی از اساسی ترین منابع تامین اموال گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام در حال حاضر اموالی هستند که داعش آنها را از ذخایر نفتی به دست می آورد و این مبالغ هم بسیار هنگفت و قابل توجه هستند.
دولت اسلامی در عراق و شام طی چند سال اخیر بر بخش وسیعی از چاه های نفتی سوریه واقع در شمال وشرق سوریه سلطه یافته است و بخش هایی از پل ها و نیروگاه های تولید برق را به دست آورده است، هم اکنون هم داعش از چند روز قبل درگیری های بسیار شدیدی را برای تصرف پلایشگاه نفتی عراق در شهر بیجی آغاز کرده و این تلاش ها نشان از این دارد که داعش می کوشد منبع در آمد جدید دیگری را بر منابع مالی خود بیفراید.
دومین منبع مالی گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " حاصل از منابع مربوط به زکات و دیه ها و نذورات است، حتی داعش برای ثروتمندان مسلمان در مناطقی که به تصرف خود در می آورد، مالیاتی معادل 2.5 درصد ثروتشان تعیین می کند، این بخش نیز برای تامین درآمدهای داعش بسیار مهم و موثر است.
همچنین بر مسیحیان ساکن کشورهای اسلامی هم مالیات برای زندگی در داخل کشورهای اسلامی تعیین می کند، همچنین داعش اراضی و منازل و سلاح و فروشگاه هایی را که در جنگ های خود به دست می آورد آنها را اموال مصادره شده خود و غنایم جنگی می داند و همین مساله باعث می شود تا داعش بر اموال و دارایی خود بیفزاید.
در همین حمله به موصل هم داعش موفق شد بیش از 425 میلیون دلار پول نقد را از بانک مرکزی شهر به دست آورد و آنها به قول خودشان به غنیمت بردند.
اما چهارمین منبع در آمد گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام که براساس آن داعش شکل و قوام خود را حفظ می کند کمک های برخی از کشورهاست، کشورهایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از این گروهک حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.
شبکه خبری سی ان ان آمریکا هم در گزارش اعلام کرد: گروهک دولت اسلامی در عراق و شام از 10 سال قبل از سوی برخی کشورهای عربی منطقه حمایت های مالی هنگفتی را دریافت می کرده است و بیشتر منابع مالی و کمک ها را از ثروتمندان عرب در کویت و قطر و عربستان سعودی دریافت کردند.
از این رو اکنون براساس اطلاعات بسیار موثقی که به دست آمده و سرویس های اطلاعاتی کشورهای اروپایی و سرویس سیا اعلام کرده اند آمده است: هم اکنون داعش در تلاش است تا از دانشمندان علوم آثار باستانی کمک بگیرد تا برای کشف آثار باستانی در مناطقی که به دست می آورند کمک کنند.

5252

کد N357060

وبگردی