آفتاب

جنتی: قرآن هرگز و برای هیچ نسلی کهنه نمی‌شود

جنتی: قرآن هرگز و برای هیچ نسلی کهنه نمی‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن پدیده‌ای جاودانه‌ است که هرگز کهنه نمی‌شود، آنچه کهنه می‌شود برداشت‌های ما انسان‌ها از قرآن و آن هم به دلیل علم کمی است که از مفاهیم قرآنی داریم. قرآن این کتاب آسمانی شناسنامه تمام مسلمانان و ملاک یگانگی آنها در سراسر جهان است. در محیطی که نور قرآن بتابد در آن محیط نور خداوند تابیده است.

به گزارش خبرنگار «دین و اندیشه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جنتی عصر امروز (سه‌شنبه) سوم تیرماه در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که ساعاتی پیش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگذاریم که به ما این توفیق را داد تا در آستانه ماه ضیافت الهی در جوار خوان پر برکت او از رزق معنوی بهره بجوییم و در محیطی سرشار از عبودیت در هوای آیه‌های روشن قرآن نفس بکشیم.

وی تصریح کرد: قرآن چراغ هدایت و طریق معرفت است و آنان که بر آستان شریفش متوسل شوند از جرعه‌های گوارای آن سیراب می‌شوند و به درگاه حق و حقیقت می‌پیوندند. و هزاران زن و مرد، کودک و نوجوان در آستان این هوای پاک نفس می‌کشند و از رزق پرخیر و برکت آن برخوردار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایران سرزمینی است که از قرآن برکت گرفته و با نام قرآن مانوس شده است. قرآن نسخه عدالت است و انسان با پیروی از آن به اندیشه و دینداری درست می‌رسد. به گفته پیامبر اسلام قرآن کتابی است که زیبایی معنوی را به همراه دارد و جان‌های تشنه را سیراب می‌کند.

جنتی ادامه داد: در روزگاری زندگی می‌کنیم که معنویت برای انسان اهمیت دارد و ترس از اینکه دچار اسلام‌هراسی نشویم ما را فراگرفته است، برای رهایی از این فکر، بهترین راه متوسل شدن به قرآن است.

وی افزود: قرآن کتابی است که در هنگام خشونت و جنگ‌افزاری باران رحمت را جاری می‌کند و در هنگام نزاع و اختلاف ندای وحدت را سر می‌دهد، در کشاکش فتنه‌ها چراغ بصیرت را روشن می‌کند و در روزگار ما که هنگامه دوگانه‌خویی است یک باور اصیل را به ما یاد می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه قرآن را افتخار بزرگی دانست که نصیب ایران اسلامی که داعیه‌دار فرهنگ قرآنی است شده و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه قرآن به ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی کمک زیادی می‌کند.

جنتی افزود: اگرچه پرداختن به ظاهر قرآن و تلاوت آن امری مقدس و مهم است اما قرآن به خاطر محتویاتش و تاثیری که در سرشت و سرنوشت آدمی دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین نباید فراموش کنیم که قرآن سرشار از خوبی و پر از راز و رمزی است که با ترجمه آن می‌توانیم راز و رمز خوشبختی و انسانیت را فرا بگیریم.

وی تاکید کرد: قرآن همیشه کتاب جوانی است و همانگونه که 1400 سال پیش پاسخگوی انسان‌های آن زمان بود اکنون هم پاسخگوی انسان‌های قرن حاضر است و ما با رجوع به آن می‌توانیم همیشه گهرهای تازه هستی را دریابیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن متعلق به تمامی انسان‌هاست اگر برای ایجاد تحول طبیعی باید میلیون‌ها سال صبر کنیم در عرصه حیات انسانی لحظه به لحظه تحول رخ می‌دهد و قرآن معجزه‌ای است که در هیچ زمانی کهنه نمی‌شود و برای تمام نسل‌ها تازگی دارد. قرآن در تمامی زمان‌ها راه سعادت را نشان می‌دهد. با مراجعه به قرآن می‌توانیم رازهای نهفته را کشف کنیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم در جهان امروز دچار افراط و تفریط نشویم باید راه قرآن و اهل بیت را در پیش بگیریم. این نمایشگاه در نوع خود در بین کشورهای جهان اسلامی و حتی سایر کشورها بی‌نظیر و این افتخاری است که قرآن در طبق عترت و کرامت به ما عرضه داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال تجلیل از خادمان قرآنی را داریم، افزود: غرفه‌های این نمایشگاه نسبت به سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد چشم‌گیری داشته است و فضای نمایشگاه به گونه‌ای است که آرامش بیشتری را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

وی گفت: در پایان لازم می‌دانم از تمام عزیزانی که در برگزاری این جشن بزرگ ضیافت الهی ما را همراهی کرده‌اند تشکر و قدردانی کنم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در پایان این مراسم از نرم افزار «رمضان کریم» با صدای مبتهل برجسته کشور حاج سید کریم منصوری توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این مراسم با حضور شخصیت‌هایی همچون یاراحمدی، حشمتی،‌ قره شیخلو، محمدی، سالک،‌ امرودی، چمران و ارباب سلیمانی بر سر مزار 9 شهید گمنام در باغ موزه دفاع مقدس با قرائت فاتحه‌ای حضور یافتند.

انتهای پیام

کد N357050

وبگردی