آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

مصادره و سوءاستفاده از مقدسات گناهی بزرگ و نابخشودنی است

مصادره و سوءاستفاده از مقدسات گناهی بزرگ و نابخشودنی است

اعضای خانواده شهید بهشتی به همراه جمعی از خانواده‌های شهدای هفتم تیرماه در آستانه سالروز فاجعه هفتم تیر، پیش از ظهر امروز با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با یادآوری خاطراتی از شهدای هفتم تیر خاطرنشان کرد: هنوز پس از گذشت سال‌ها از شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) اندوه و مصیبت فراوانی را از فقدان این عزیزان احساس می کنیم.

وی با تأکید بر این‌که حادثه هفتم تیر، غیر قابل حذف از تاریخ ایران است، اظهار داشت: شاید کسانی در فکر مصادره ارزش‌ها و آرمان‌های این شهیدان باشند که در آن صورت مرتکب ظلمی نابخشودنی می‌شوند، چرا که به همان اندازه که ترویج مقدسات، ثواب عظیمی را نصیب انسان می کند، مصادره و سوءاستفاده از مقدسات نیز گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح تلاش‌های دشمنان برای حذف و کمرنگ کردن نام امام حسین(ع) در طول سالیان سال، گفت: تلاش و کوشش دشمنان در این زمینه نه تنها نتیجه عکس داد، بلکه یاد و خاطره این امام عزیز، همواره در ذهن و قلب تمامی انسان‌های آزاده جاری است و هر روز بیشتر از گذشته می درخشند و این وعده خداوند است که شهدا زنده‌اند و نزد خداوند رزق و روزی مخصوص دارند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: کسانی که در راه خدا از عزیزترین موجودیت خود می‌گذرند، پیش خداوند عزت و قرب خاصی دارند و برنده تاریخند.

وی با بیان این‌که حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه 1360 اولین قربانی عظیم خود را در راه اسلام و انقلاب داد، تصریح کرد: اینها افرادی بودند که با اخلاص، مجاهدت و مبارزه کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تمام مصائب و سختی‌ها را به جان خریدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت‌الله شهید بهشتی به عنوان دبیر کل این حزب، یک دانشمند جامع نگر اسلامی بودند که همواره در خدمت اسلام و انقلاب فعالیت داشتند.

هاشمی رفسنجانی همچنین در سخنانی با اشاره به انقلاب‌های بوجود آمده در کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق و مقایسه آنها با انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: با تدبیر امام(ره) و مردانگی و پایداری مردم، توانستیم بر مشکلات عظیم پیروز شویم و همانند سایر کشورها دچار اختلافات، خصومت و درگیری نشویم.

وی فرزندان شهدای هفتم تیرماه را از سرمایه‌های ارزشمند کشور خواند و خطاب به آنان گفت: تحصیل کنید و مطمئن باشید در مسیر شهدا گام برداشتن سعادت دو دنیا را به همراه خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار اصغرنیا از مؤسسه جانبازان هفتم تیر گفت: هر چه زمان می‌گذرد نورهای بیشتری از 72 تن شهید ساطع می‌شود و هرچقدر اطلاعات ما از آنها بیشتر شود، معرفت ما نیز افزون‌تر می‌شود.

ملوک‌السادات بهشتی، یادگار شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی نیز در این دیدار با بیان اینکه در طول 8 سال گذشته خانواده‌های شهدا مخصوصاً خانواده شهید دکتر بهشتی سختی‌ها و فشارهای زیادی را متحمل شده‌اند، گفت: تنها خانه‌ای که در آن روزها به روی ما باز بود، خانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که هیچ‌وقت از پدری و دلسوزی برای ما دریغ نکردند.

وی ادامه داد: ایشان در هشت سال گذشته با وجود جایگاه والایی که در نظام دارند، در مقابل تمام بداخلاقی‌ها و تهمت‌ها صبر پیشه کرده‌اند و مصلحت نظام را بر مصلحت خویش مقدم می‌دانند و آرمان و ارزش‌های انقلاب برای ایشان در اولویت بود.

بهشتی با تأکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مقابل انحرافات فکری و افراط و تفریط‌ها ایستادگی کردند، تصریح کرد: ایشان همواره انقلاب را با کمک یاران انقلابی و معتقد در صراط مستقیم پیش بردند.

فیاض‌بخش، فرزند شهید دکتر فیاض‌بخش نیز با بیان این‌که نسل شهدای هفتم تیر ظرفیت بهره¬مند کردن جامعه را به لحاظ فکری دارند، گفت: آثار شهدا برای الگودهی به جامعه باید توسعه پیدا کند.

کد N357028

وبگردی