آفتاب

دلایل تمایل داعش به اشغال گذرگاه های مرزی عراق

دلایل تمایل داعش به اشغال گذرگاه های مرزی عراق

یک رسانه عرب زبان به بررسی دلایل تمایل گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به اشغال گذرگاههای مرزی عراق با سوریه پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه السومریه در گزارشی درباره علت تلاش داعش برای تسلط بر مرزهای عراق با همسایگان این کشور آورده است: ناظران سیاسی تردیدی ندارند که بخش اعظم خطری که داعشی ها ایجاد کرده اند از سوریه وارد می شود. واقعیت کنونی مرزهای عراق با سوریه گویای آن است.

این رسانه عراقی گزارش داد: اخباری از سقوط گذرگاههای مرزی عراق با سوریه منتشر شده که آخرین آنها عقب نشینی بیشتر نیروهای گارد مرزی از گذرگاه الولید در غرب الانبار پس از حضور تروریستهای وابسته به داعش است هر چند که وزارت کشور عراق این موضوع را تکذیب می کند اما اوضاع کنونی گواه وضع نابسامان مرزهای عراقی با سوریه است.

برای هر ناظر سیاسی که تحرکات داعش را در سوریه و عراق رصد می کند کاملا آشکار است که بخش مهمی از استراتژی این گروهک سیطره بر گذرگاههای مرزی میان عراق و سوریه برای فراهم آوردن تحرکات لجستیک است.

تروریستها گروهک داعش استراتژی ضربات متعدد و متوالی در مناطق مختلف جغرافیایی را دنبال می کنند تا مانع از تمرکز نیروهای ارتش عراق شوند و همه طرحهای نظامی را بر هم بزنند. ارتش در حال حاضر به دنبال طرحهای نظامی موقت و فوری است که در تغییر اوضاع نظامی در تمامی مناطق درگیر به ویژه مرزها تاثیری ندارد.

در گزارش السومریه نیوز آمده است: راز گذرگاههای مرزی با سوریه چیست؟ آیا ضعف استراتژی جنگی نیروهای ارتش با گروههای مسلح در این موضوع مهم است؟ آیا توطئه ای که از موصل شروع شده است ادامه دارد و به گذرگاههای مرزی با سوریه منتهی نخواهد شد؟ پاسخ هر چه که باشد این خطری برای امنیت کشور و طرحهای نظامی است.

کد N356993

وبگردی