آفتاب

پوتین خواستار لغو مجوز بکارگیری نیروی نظامی روسیه در اوکراین شد

پوتین خواستار لغو مجوز بکارگیری نیروی نظامی روسیه در اوکراین شد

مسکو-ایرنا- دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، از درخواست کتبی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از خانم والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان روسیه) برای لغو مجوز بکارگیری نیروهای روسی در اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روز سه شنبه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین آمده است: رییس جمهوری روسیه در نامه خود یادآور شده است که این درخواست را به منظور بهبودی وضعیت منطقه ارایه کرده است.

این نامه پیش از سفر پوتین به وین پایتخت اتریش که به منظور دیدار رسمی از این کشور انجام می گیرد، به شورای فدراسیون ارایه شده است.

ایتارتاس همچنین امروز در گزارشی در این باره به نقل از دمیتری پسکوف سخنگوی پوتین اعلام کرد که رییس جمهوری روسیه در ارتباط با آغاز مذاکرات سه جانبه برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین از شورای فدراسیون خواسته است که درخواست روز اول ماه مارس خود برای صدور مجوز بکارگیری نیروهای روسیه در اوکراین را لغو کند.

پوتین روز اول ماه مارس از شورای فدراسیون درخواست صدور مجوز بکارگیری نیروهای نظامی روسیه در اوکراین برای دفاع از اتباع روس را کرده بود و شورای فدراسیون نیز با این درخواست موافقت کرد.

مذاکرات سه جانبه برای حل مناقشه شرق اوکراین روز دوشنبه در دونتسک با شرکت نمایندگان روسیه، اوکراین و جدایی طلبان مناطق دونتسک و لوهانسک آغاز شد.

اروپام/2242**518 **1010
کد N356942

وبگردی