آفتاب
رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان :

بازبینی و اصلاح قانون نظام مهندسی یک ضرورت است

بازبینی و اصلاح قانون نظام مهندسی یک ضرورت است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به تجربه 20 ساله قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در عرصه ساخت و ساز گفت: بازبینی و اصلاح این قانون که در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی نظام مهندسی استان تهران ؛ اکبر ترکان در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود : در این زمینه لازم است همه سازمان های استان ها نظرات کارشناسی خود را ارایه دهند .

این اجلاس با حضور عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سید مهدی هاشمی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رییس سابق شورای مرکزی نظام مهندسی، ولفگانگ نیومن رییس بنیاد جهانی انرژی سازمان ملل متحد، مدیران عرصه نظام مهندسی و اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها برگزار شد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه نظام فنی و اجرایی کشور در سال 1334 همزمان با تاسیس سازمان برنامه و بودجه شروع به کار کرده است اظهار کرد: این ساختار با نظام سه جزیی کارفرما، مشاور و پیمانکار به امور مربوط به ساخت و سازهای عمرانی با کارفرمایی دولت مرتبط می شود.

ترکان افزود: از سوی دیگر قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز ساخت و سازهای با کارفرمایی بخش خصوصی را هدایت می کند که یکی از اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی یکپارچه سازی این دو نظام فنی است که می تواند به بهبود کیفیت و کمیت در عرصه ساخت و ساز منجر شود.

ترکان همچنین در مورد برنامه اجلاس هفدهم سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: خط مشی های سازمان های نظام مهندسی ساختمان که طی برگزاری جلسات کارشناسی متعدد تدوین شده است در این اجلاس ارایه می شود تا پس از بررسی توسط هیات عمومی، مبنای برنامه ریزی ها و بودجه بندی های شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قرار گیرد.

وی با تاکید بر عملکرد مثبت این سازمان افزود: نظام مهندسی ساختمان در کنار نظام فنی و اجرایی کشور شرایط عمومی برای پیمانکاران و کارفرمایان فراهم کرده و کارنامه موفقی را از خود به جا گذاشته است.

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی در ادامه اظهار کرد: البته قانون نظام مهندسی هنوز به طور کامل اجرا نشده است که امید است با یکپارچه سازی نظام ساخت و ساز این قانون نیز به طور کامل اجرا شود.

سعید غفرانی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان این گردهمایی را بزرگترین اجتماع فکری و فنی نظام مهندسی ساختمان کشور دانست و گفت: این اجلاس فرصت مناسبی برای تدوین خط مشی های سازمان است و می تواند بستر خوبی برای استفاده بهینه از سرمایه های تخصصی کشور فراهم کند.

وی افزود : در این نشست امکان برخورداری و بهره مندی از خدمات مهندسی در سطح کشور فراهم شده و نتیجه آن، ارتقای کیفیت ساخت و ساز از ابعاد مختلف خواهد بود.

غفرانی پرداختن به موضوع مصرف انرژی در صنعت ساختمان را اقدام خوب این دوره از اجلاس هیات عمومی خواند و تاکید کرد: این هم اندیشی فرصت مغتنمی است که همفکری و همسویی در جهت اجرای کامل قانون نظام مهندسی ساختمان ایجاد شود تا در پرتو آن بتوانیم ابعاد بیشتری از قانون را در چرخه ساخت و ساز عملیاتی کرده و با این کار سرمایه های ملی به درستی هزینه شده و بهره برداران نیز به خوبی از آن استفاده کنند.

تهرام564/1699
کد N356907

وبگردی