آفتاب

بسیج دانشجویی: روابط ایران و انگلیس در سطح کاردار بماند

بسیج دانشجویی: روابط ایران و انگلیس در سطح کاردار بماند

تهران - ایرنا - شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی با ارسال نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد تا زمانی که انگلستان از جمهوری اسلامی ایران عذر خواهی نکرده روابط با این کشور از سطح کاردار افزایش پیدا نکند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان بسیج دانشجویی دراین نامه آمده است: چند روزی است که زمزمه بازگشایی سفارت انگلیس در ایران به گوش می رسد. کشوری که ازسالیان دور تا امروز حرص و طمع و خباثتش نسبت به ملت مان پوشیده نیست آیا به راستی مردم کشورمان خیانت های این روباه پیر را فراموش خواهند کرد؟!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در این نامه نوشت: واقعا جای سوال است که چرا انگلیس این همه برای حضور فعال در کشورمان تلاش می کند؟ چه منافعی دارد که با عدم حضورش در ایران آن ها را از دست می دهد و اکنون با تمام توان به دنبال بازگشایی آن افتاده است؟

در ادامه آمده است : حال ضمن یادآوری مصوبه مجلس پیرامون کاهش مناسبات با کشور خبیث انگلیس مطالبه جدی دانشجویان انقلابی از مجلس محترم آن است که با رصد دقیق فضا بر احقاق حقوق حقه ملت که توسط این کشور در برهه های زمانی مختلف تضییع شده تاًکید نماید و قبل از هرگونه عذر خواهی انگلیس از خیانت های روا داشته در حق مردم ایران و اقدام جدی در راستای اعتمادسازی، از افزایش مناسبات بیش از آنچه که در مصوبه مجلس آمده جلوگیری نمایید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ششم آذر ماه 1390 در مصوبه ای وزارت امور خارجه را موظف کردند که روابط سیاسی با انگلستان را به سطح کاردار و روابط بازرگانی با این کشور به حداقل ممکن برساند.

فراهنگ**9303**1601**
کد N356890

وبگردی