آفتاب
باهنر در نشست خبری:/4/

در رابطه با حرمت عتبات به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم

در رابطه با حرمت عتبات به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم

کسی نمی‌گوید دولت افراد را به بهشت ببرد اما نباید دولت اجازه انحراف را بدهد و باید با کسانی که زمینه را برای فرهنگ برهنگی فراهم می‌کنند برخورد کند و امیدواریم این برخورد نیز صورت بگیرد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی داعش را یک غده سرطانی در جهان اسلام دانست و گفت: اگر عراق از ما درخواست کمک کند وظیفه خود می دانیم به آنها کمک کنیم من باید بگویم که ما در رابطه با حرمت عتبات به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و از همه توان‌مان در دفع شر استفاده می‌کنیم.
این فعال سیاسی اصول‌گرا در خصوص وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی و اینکه با توجه به وضعیت ایشان رایزنی درباره ریاست مجلس خبرگان صورت گرفته است ابراز داشت: من برای آیت‌الله مهدوی کنی آرزوی سلامتی و بهبودی دارم ولی درباره ریاست مجلس خبرگان این بر عهده نمایندگان مجلس خبرگان است.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا گزارش تحقیق و تفحص از ستاد سوخت قرائت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: من در جریان تحقیق و تفحص آن نیستم اما تحقیق و تفحص‌ها روال خاص خود را دارد و هیات رئیسه در خصوص آن دخالتی نمی‌کند.
باهنر درباره کنگره آتی جامعه اسلامی مهندسین بیان کرد: جامعه اسلامی مهندسین تاکنون ده کنگره را برگزار کرده و قرار بود کنگره یازدهم نیز در ششم تیر برگزار شود ولی بنا به دلایلی مانند برگزاری کنکور سراسری و در پیش بودن ماه مبارک رمضان این کنگره به ششم شهریور موکول شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دررابطه با سخنرانان احتمالی این کنگره یادآور شد: هنوز سخنرانان آن مشخص نشده‌اند اما چیزی در حدود 1100 تا 1200 نفر در آن شرکت می‌کنند.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آنکه تشکیل حزب فراگیر اصول گرایان به کجا رسید گفت: من به تشکیل حزب فراگیر اصول‌گرایان اعتقاد دارم ما در کشور 200 حزب داریم که همه آنها فعال نیستند و در هنگام انتخابات نیز عموما جبهه‌ها فعال می‌شوند و باید سه، چهار حزب قدرتمند، شناسنامه‌دار، فراگیر و قانونی تشکیل شوند و ما در این رابطه هم تلاش می کنیم ولی برای تشکیل آن نیاز به یک اراده است که متاسفانه این اراده هنوز در میان فعالان اصول‌گرا شکل نگرفته است.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص حوادث سال 88 تصریح کرد: نظام ما جمهوری اسلامی است و جمهوریت و اسلامیت دو بال نظام هستند این جمهوری اسلامی یک کلمه بسیط است و نه یک کلمه مرکب و بنابراین جمهوریت و اسلامیت از یکدیگر جدا نمی‌شوند.
وی ادامه داد: برخی به بهانه دفاع از اسلامیت، جمهوریت را کم‌رنگ می‌کردند و رای مردم را تزیینی می‌دانستند و برخی هم به بهانه جمهوریت به اسلامیت نظام حمله می‌کنند و به نظر من هر دوی این افراد به یک اندازه به جمهوری اسلامی ایران خیانت می‌کنند و فرقی هم میان آنها نیست.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه گروهی از اصلاح‌طلبان از سال 76 تا 84 به دنبال هجمه‌ وارد کردن به نهادهای مشروعیت و دینی نظام بودند خاطرنشان کرد: در فتنه 88 گروهی می‌خواستند القا کنند که جمهوریت نظام مصنوعی است و این در حالی است که همه پذیرفته‌اند ایران دموکراتیک ترین دولت در منطقه است و بارها افرادی انتخاب شده‌اند که ممکن بوده بزرگان نظام آنها را قبول نداشته باشند و آقای خاتمی هم یک نمونه از آنهاست.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در فتنه 88، عده‌ای می خواستند اسلامیت نظام را هم زیر سوال ببرد بنابراین ادعای تقلب کردند و هر چه به آنها نصیحت شد اثرگذار نبود و این ظلم عظیمی است که نظام را متهم به تقلب کردند و شعارهای آنها موجب بهانه برای ضدانقلاب شد و مردم در پاسخ به آنها حماسه 9 دی را آفریدند.
این فعال سیاسی اصول‌گرا در رابطه با بحث گشت ارشاد ابراز داشت: سوال امروز از وزیر کشور هم در همین رابطه بود. حکومت اسلامی وظایف ویژه‌ای دارد و آن وظایف آن است که وقتی مردمی که مسئولیتی ندارند دولت باید آنها را انجام دهد و این به معنای عدم وظیفه دولت نیست. کسی نمی‌گوید دولت افراد را به بهشت ببرد اما نباید دولت اجازه انحراف را بدهد و باید با کسانی که زمینه را برای فرهنگ برهنگی فراهم می‌کنند برخورد کند و امیدواریم این برخورد نیز صورت بگیرد.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با فعالیت گروه ترورسیتی داعش در عراق و سوریه عنوان کرد: داعش یک غده سرطانی در جهان اسلام است و مسئول و خالق آن نیز آمریکاست
باهنر با بیان اینکه امریکا و استکبار قصد دارد با پول مسلمانان و توسط خود آنها اسلام را از بین ببرد افزود: متاسفانه امریکا در این باره تا حدودی موفق بوده ولی باید به امریکا و کشورهای منطقه که از داعش حمایت می‌کند که سم و زهر داعش و گروه‌های تروریستی دامن آنها را نیز می‌گیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص وظایف ایران در برخورد با داعش بیان کرد: ما دو وظیفه داریم که یکی حفاظت از امنیت خودمان است و دیگری آنکه اگر عراق از ما درخواست کمک کند وظیفه خود می دانیم به آنها کمک کنیم من باید بگویم که ما در رابطه با حرمت عتبات به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و از همه توان‌مان در دفع شر استفاده می‌کنیم.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با داعش اظهار داشت: همانطور که حضرت آقا بیان کردند سربازان داعش افرادی فریب خورده‌اند و مسئول اصلی این جنایات قدرت‌های بزرگ و وابستگان آنها در منطقه هستند و اصلا بحث شیعه و سنی مطرح نیست و می‌خواهند اسلام را بدنام کنند.
این فعال سیاسی اصول‌گرا در خصوص همکاری ایران و امریکا در برخورد با داعش گفت: ما هر گونه همکاری را رد کردیم و نه عراق و نه ما به آن نیاز نداریم و امریکا در درجه اول توبه کند و در درجه دوم نه از خود و نه نمایندگانش در منطقه از داعش حمایت نکند.
خبرنگاری با اشاره به اظهارات اخیر کریمی قدوسی و رسایی و اتهام‌های آنها نسبت به دولت پرسید که مرز مصونیت نمایندگان تا کجاست که باهنر در پاسخ به این خبرنگار تصریح کرد: نمایندگان در همه مسائل می‌توانند اظهار نظر کنند ولی این به معنای آن نیست که وقتی آنها جرم عادی را انجام دادند مصون باشند و اگر کسی توهین و هتک کرد برای طرف مقابل حق شکایت وجود دارد.

کد N356813

وبگردی