آفتاب
با شعارمرگ بر آمریکا واسراییل /

شیعیان استانبول جنایات داعش در عراق را محکوم کردند

شیعیان استانبول جنایات داعش در عراق را محکوم کردند

آنکارا- ایرنا- صدها تن از شیعیان استانبول با برپایی تظاهرات و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسراییل جنایات داعش در عراق را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری شیعیان ترکیه (جعفری -در)، شعیان استانبول و شمار زیادی از مردم مسلمان این شهر دیشب به دعوت ˈانجمن جوانان زینبیه ˈ در مقابل کنسولگری عراق در استانبول تجمع و تظاهراتی با شعار ˈمرگ بر داعش ˈ برگزار کردند.

تظاهر کنندگان در حالی که شعار می دادند ˈمردم عراق تنها نیستندˈ، علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز شعار دادند و عربستان سعودی و قطر را خائنانی خواندند که پشت پرده از گروه تکفیری داعش حمایت می کنند.

تظاهرکنندگان با اعلام اینکه ایجاد جنگ مذهبی توطئه امپریالیسم علیه مسلمانان شیعه و سنی است، شعار ˈ شیعه و سنی برادرند ، داعشی ها تبهکار و جانی اندˈ سر دادند.

مجمع علمای شیعه ترکیه نیز دیروز با صدور اطلاعیه ای خواهان وحدت امت اسلامی برای از میان برداشتن گروهک تکفیری داعش و دیگر گروه های تروریستی شد.

در این اطلاعیه آمده است : جنایات دست پرورده های امپریالیستها در سوریه و تحولات اخیر در عراق قلوب مسلمانان را به شدت جریحه دار کرده است.

مجمع علمای شیعه ترکیه افزود : امپریالیستها که متوجه عجز خود در مقابله با اسلام ناب محمدی شده اند ، اکنون با بکارگیری منافقین در صدد هستند که میان مسلمانان فتنه و درگیری ایجاد کنند.

این اطلاعیه اضافه می کند: ما اعتقاد داریم که فتنه گروه تکفیری و تروریستی داعش در عراق و گروههای مشابه دیگر باید با وحدت امت اسلامی از میان برداشته شود.

در این اطلاعیه هم چنین از احتمال فعالیت گروههای تروریستی یاد شده در ترکیه ابراز نگرانی شده است.

گروهک تروریستی موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شام ˈ ( داعش ) در روزهای اخیر با پیشروی در مناطقی از عراق از جمله موصل و صلاح الدین بخش هایی از این مناطق را به اشغال خود درآورد اما پس از اعلام مراجع شیعی و اهل سنت مبنی بر لزوم مقابله و جهاد در برابر این گروه تروریستی، داوطلبان مردمی در کنار ارتش عراق، حملات زمینی و هوایی گسترده ای را علیه مواضع داعش آغاز کرده اند که همچنان ادامه دارد.

خاورم ** 2010 *1446
کد N356779

وبگردی