آفتاب

پوتین تقاضای استفاده از نیروی نظامی علیه اوکراین را پس گرفت

پوتین تقاضای استفاده از نیروی نظامی علیه اوکراین را پس گرفت

سخنگوی ولادیمیر پوتین اعلام کرد که وی امروز (سه‌شنبه) از پارلمان این کشور خواسته است تا قطعنامه مربوط به اعطای مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را ملغی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام در حالی انجام می‌گیرد که در تحولی دیگر شورشیان حامی روسیه در شرق اوکراین اعلام کردند که آتش بس اعلام شده از سوی رئیس جمهوری اوکراین طی چند روز پیش را می‌پذیرند.

دمیتری پسکف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت، پوتین در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه از او خواسته تا تقاضای یک مارس وی مربوط به پذیرفتن استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را لغو کند.

پوتین پس از آن این تقاضا را از پارلمان اوکراین مطرح کرد که ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور مخلوع اوکراین در ماه فوریه در پی اعتراضات خیابانی علیه دولتش سرنگون شد.

این تقاضای پوتین تلاش دیگری از جانب کرملین به منظور فرونشاندن بحران در اوکراین است. پوتین قرار است اواخر امروز به شهر وین سفر کرده و در این سفر با مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا که به مذاکرات صلح میان کی‌یف و مسکو کمک کردند، دیدار کند.

تحولات مثبتی که اخیرا در خصوص بحران اوکراین رخ داده موجب شده که بازارهای روسیه که به دلیل برخی تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا دچار مشکل شده بودند، امروز رشدی 1.6 درصدی را تجربه کنند.

قطعنامه پوتین در ماه مارس به اتفاق آرا از سوی مجلس علیای پارلمان روسیه تصویب شد.

به گفته والری شنایکین، یکی از نمایندگان پارلمان روسیه، قرار است در مجلس علیای پارلمان، طی روز چهارشنبه در خصوص این تقاضای جدید پوتین رای گیری انجام شود.

انتهای پیام

کد N356690

وبگردی