آفتاب

تایلند خواستار تجدیدنظر اتحادیه اروپا برای کاهش مناسبات شد

تایلند خواستار تجدیدنظر اتحادیه اروپا برای کاهش مناسبات شد

کوالالامپور - ایرنا - تایلند روزسه شنبه از تصمیم اتحادیه اروپا برای محدودکردن مناسبات با بانکوک ابراز تاسف کرد و خواستاد تجدیدنظر این اتحادیه در تصمیم خود شد.

به گزارش ایرنا، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در لوکزامبورگ در اعتراض به کودتای اول خرداد در تایلند تصمیم به کاهش مناسبات با این کشور جنوب شرق آسیا گرفتند.

وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا از حاکمان نظامی تایلند خواستند همه زندانیان سیاسی را آزاد، حقوق بشر را رعایت و انتخابات دموکراتیک و فراگیر را در این کشور برگزار کنند.

به نوشته تارنمای بانکوک پست، ˈسیهاساک فوآنگ کتکئوˈ وزیر امور خارجه موقت تایلند در دیدار با ˈجیسوس میگوئل سانزˈ سفیر اتحادیه اروپا گفت که از تصمیم این اتحادیه ناامید شده است.

وی گفت این تصمیم اتحادیه اروپا بدون در نظر گرفتن آخرین تحولات تایلند شامل بهبود وضعیت و تلاش برای بازگرداندن دموکراسی گرفته شده است.

وزیر خارجه موقت تایلند ضمن مخالفت با ˈحرکت های یک جانبه اتحادیه اروپاˈ، گفت که اتحادیه اروپا باید اوضاع تایلند را درک کند و به بررسی آخرین تصمیم خود بپردازد.

وی به نقل از نماینده اتحادیه اروپا گفت: منظور اتحادیه اروپا تحریم تایلند نیست و تجارت، سرمایه گذاری و روابط در زمینه گردشگری و همچنین مذاکرات تجارت آزاد بین دو طرف ادامه می یابد.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرده بودند سفرهای رسمی دو جانبه را نیز به حالت تعلیق درمی آورند و امضای توافق همکاری و شراکت را به تعویق می اندازند.

ˈپرایوت چان اوچاˈ فرمانده ارتش تایلند و رییس شورای ملی صلح و نظم نیز در پاسخ به بیانیه اتحادیه اروپا و مخالفت آمریکا با کودتا در این کشور روز سه شنبه گفت که شورای ملی صلح و نظم به اجرای برنامه های خود برای حل مشکلات ادامه خواهد داد.

آساق**1611
کد N356681

وبگردی