آفتاب
باهنر در نشست خبری:/2/

کارت زرد مجلس به وزرا بیشتر اثر روانی دارد

کارت زرد مجلس به وزرا بیشتر اثر روانی دارد

از روحانی می‌خواهیم تا مسائل حاشیه‌ساز را مطرح نکند مثلا اینکه ما مثل امام حسن (ع) به دنبال صلح آبرومند هستیم، تصمیمش را رئیس جمهور نمی‌گیرد بلکه نظام تصمیم می‌گیرد و اینکه در زمان امام حسن (ع) و یا امام حسین (ع) و یا هر زمان دیگری هستیم رهبری آن را مشخص می‌‌کند

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آیین‌نامه مجلس وقتی سه پاسخ منفی مطرح می‌شود زمینه برای استیضاح هم فراهم می‌شود، گفت:می‌توان فردی را استیضاح کرد حتی با آنکه کارت زردی نگرفته باشد و یا آنکه فردی را استیضاح نکرد با آنکه وی ده کارت زرد گرفته باشد و اثر این کارت زردها بیشتر روانی است
در ادامه این نشست دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه کارت‌های زرد متعدد مجلس به وزرا آیا موجب پایین آمدن تعامل و هم‌افزایی میان دولت و مجلس نمی‌شود گفت: تعامل و هم‌افزایی قوا مانع از انجام مسئولیت‌ها نیست. قانون اساسی ما که قانونی جامع و کامل است وظایف و اختیارات هر قوه‌ای را مشخص کرده و نمی‌توان این اختیارات را سلب کرد.
این فعال سیاسی اصول‌گرا افزود: مجلس نتیجه پهن شده دموکراسی در کشور است و رئیس جمهور نتیجه متراکم دموکراسی است که این دو قوه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و البته قانون اساسی نشان می‌دهد که مجلس باید بر قوه مجریه نظارت داشته باشد و خطر خودکامگی در جمع 300 نفر هم نسبت به یک نفر کمتر به وجود می‌‌آید.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه آنچه که در افکار عمومی به عنوان کارت زرد مطرح است واقعیت کارت زرد در فوتبال را ندارد، خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه مجلس وقتی سه پاسخ منفی مطرح می‌شود زمینه برای استیضاح هم فراهم می‌شود ولی می‌توان فردی را استیضاح کرد حتی با آنکه کارت زردی نگرفته باشد و یا آنکه فردی را استیضاح نکرد با آنکه وی ده کارت زرد گرفته باشد و اثر این کارت زردها بیشتر روانی است.
باهنر با اشاره به کارت زرد امروز مجلس به وزیر کشور تصریح کرد: به نظرم کارت زرد امروز مجموع نارضایتی نماینده‌ها از عملکرد وزارت کشور بود و نمایندگان احساس کردند که وزیر اراده جدی در برخورد با مساله را ندارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های مجلس درباره اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مجلس دو وظیفه را می‌تواند انجام دهد که یکی تصویب و لغو قوانین و دیگری نظارت بر حسن اجرای کار است و ما در این زمینه‌ها وظایف‌مان را انجام داده‌ایم و دولت هم در این باره برنامه‌های خوبی دارد.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما یک برنامه زمان‌بندی سه فازی به دولت است که فاز سال 93 با تکیه بر قوانین موضوعه فعلی کشور است؛ فاز سال 94 باید در بودجه سال 94 متبلور شود و فاز سوم باید در برنامه ششم توسعه باید به نمایش گذاشته شود که دولت باید این برنامه را در سال 94 تقدیم مجلس کند ولی اگر دولت بتواند آن را زودتر و در پایان سال 93 ارائه کند ما نسبت به آن استقبال بیشتری می کنیم ولی با این مسائل دولت جدول زمان‌بندی اجرای اقتصاد مقاومتی را هنوز نکرده است.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اظهارات یکی از فعالان اصولگرا مبنی بر اینکه دولت باید استعفا دهد تا بتوان انتخاباتی آزاد برگزار کرد، ابراز داشت: گاهی اظهار نظرهای سبکی می‌شود که نباید به آن پرداخت. توصیه ما به دولت و سایر نهادهای حکومتی این است که به حاشیه‌ها نرویم چون برخی تلاش می‌‌کنند ما را دچار حاشیه سازی کنند و این حرف که رئیس جمهور باید استعفا دهد و یا این حرف که کسانی که به ایشان رای داده‌اند فلان افراد هستند حرف بسیار سبک و کم‌ارزشی‌ است و وقت ما و شما ارزشمندتر از پاسخ دادن به این حرف‌هاست.
این فعال سیاسی اصول‌گرا در رابطه با عملکرد یک ساله دولت افزود: ما شاهد مذاکراتی در عرصه بین‌المللی هستیم که مذاکرات خوبی است و باید ادامه دهد و ما نیز حامی دیپلمات‌ها هستیم.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما به تنهایی نه دلواپسی صرف و نه دلاوری صرف را قبول داریم خاطرنشان کرد: باید در خوف و رجا حرکت کنیم. باید مواظب بود چرا که دشمن، دشمن است و ما به او اعتماد نداریم و می‌خواهد منافع ما را به هوا ببرد و منافعش را تامین کند.
باهنر با یادآوری اینکه باید از تیم مذاکره‌کننده در حین حمایت مواظبت کرد تا از خط قرمزی عبور نکند تاکید کرد: از روحانی می‌خواهیم تا مسائل حاشیه‌ساز را مطرح نکند مثلا اینکه ما مثل امام حسن (ع) به دنبال صلح آبرومند هستیم تصمیمش را رئیس جمهور نمی‌گیرد بلکه نظام تصمیم می‌گیرد و اینکه در زمان امام حسن (ع) و یا امام حسین (ع) و یا هر زمان دیگری هستیم رهبری آن را مشخص می‌‌کند.
وی با بیان اینکه از نرمش قهرمانانه صلح همراه با تسلیم برداشت می‌شود به جمله رهبری مبنی بر اینکه من سید حسینی هستم اشاره کرد و یادآور شد: اگر نرمش قهرمانانه مطرح می‌شود باید به ادبیات مقام معظم رهبری توجه کنیم و ادبیات صحبت‌های‌مان اینطور نباشد که احساس تفاوت و مغایرت با بیانات مقام معظم رهبری صورت گیرد.

کد N356674

وبگردی