آفتاب
تحولات انتخاباتی افغانستان/

تظاهرات مردم هرات در حمایت از عبدالله/ بازشماری آرای پنج ولایت

تظاهرات مردم هرات در حمایت از عبدالله/ بازشماری آرای پنج ولایت

تظاهرات مردم هرات در حمایت از عبدالله و بازشماری آرای پنج ولایت از جمله تحولات انتخاباتی افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، همزمان با افزایش تنشها میان ستاد انتخاباتی عبدالله با کمیسیون مرکزی انتخابات، مردم هرات نیز همچون مردم کابل در حمایت از این نامزد انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تظاهرات کردند.

مردم هرات در این تظاهرات اعتراض خود را به کمیسیون مرکزی انتخابات افغانستان اعلام کرده و خواستار شفافیت هرچه بیشتر به منظور جلب اعتماد نامزدهای انتخاباتی شدند.

خبر دیگر اینکه یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از بازشماری آرای پنج ولایت با هدف شفافیت بیشتر در روند شمارش آرا خبر داد.

یوسف نورستانی با اشاره به بازشماری آرا در ولایتهای پکتیا، پکتیکا، خوست، نورستان و غور به دلیل اعتراض تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرد که این بازشماری شامل 10 درصد آرای ریخته‎ شده در این پنج ولایت است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ضیاء الحق امیر خیل عالی ترین مقام کمیسیون انتخابات افغانستان که به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری متهم بود از سمت خود کناره گیری کرد.

وی وجود هرگونه فشار علیه خود را برای استعفا منکر شده و گفت فقط به خاطر منافع ملی کشورم استعفا می دهم.

خبر دیگر اینکه دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان در بیانیه ای از نامزدهای انتخاباتی خواست تا به روند انتخابات پیوسته و نتایج را بپذیرند.

همچنین ستاد انتخاباتی احمدزی ضمن رد هرگونه ارتباط غیر قانونی با امرخیل خواستار اعلام منبع نوار صوتی از سوی تیم اصلاحات و همگرایی شد که باعث برکناری امرخیل رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات شده بود.

ضیاء الحق عمارخایل که متهم به تقلب انتخاباتی شده بود در گفتگو با خبرنگاران هر گونه اتهام در این خصوص را رد کرد و گفت: به خاطر منافع ملی افغانستان استعفا می دهم.

وی وجود هرگونه فشار بر روی خودش برای استعفا را منکر شده و گفت فقط بخاطر منافع ملی کشورم استعفا می دهم.

کد N356636

وبگردی