آفتاب
باهنر در پاسخ به ایلنا:| 180068

برنامه‌های صداوسیما باید در شان جمهوری اسلامی باشد/ اهل باج‌دهی نیستیم

برنامه‌های صداوسیما باید در شان جمهوری اسلامی باشد/ اهل باج‌دهی نیستیم

باید امنیت سفارت‌خانه‌هایی که در تهران وجود دارد حفظ شود/فکر می‌کردند با خروج‌شان می‌توانند به کشور ضربه بزنند و مشکل ایجاد کنند اما بعد دیدند مشکلی ایجاد نشد و تصمیم به برگشت گرفتند اما هنگام برگشتن نظام جمهوری اسلامی برای آنها شرط گذاشت که نسبت به این رفتار عذرخواهی کنند و آنها هم این کار را کردند

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برنامه‌های صدا و سیما باید در شان جمهوری اسلامی باشد گفت: مسئولان صدا و سیما حتما به تذکرات گوش فرا دهند و در صورت لزوم با مسئولان قوا جلسه‌ای تشکیل دهند و دغدغه‌های آنها را بشنوند و با همه توان در حل این دغدغه‌ها تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا باهنر در نشست خبری عصر امروز با خبرنگاران که در ساختمان جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص انتقادات اخیر آیت الله آملی لاریجانی از صدا و سیما و اینکه رسانه ملی نیاز به وحدت و همدلی در کشور را تامین نمی‌‌کند، گفت: آیت الله آملی لاریجانی چند روز قبل همراه با مسئولان عالی قضایی به خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدند و حضرت آقا نیز اولویت‌های شش‌گانه دوره مدیریت بعدی را بیان کردند و ما شاهد تعاریف بلندی از سوی حضرت آقا نسبت به رئیس قوه قضاییه بودیم که کمتر شخص حقیقی یا حقوقی توسط ایشان به اینگونه وصف شود.
وی با بیان اینکه عملکرد آیت الله آملی لاریجانی در مقام ریاست قوه قضاییه مورد رضایت مقام معظم رهبری بوده است اظهار داشت: نقد آیت الله آملی لاریجانی باید برای صدا و سیما مهم باشد اینکه حال ایشان چه نقدی دارند و چه تخلفی صورت گرفته باید در هیات نظارت بر صدا و سیما مورد بررسی قرار گیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید فراقوه‌ای عمل کند تصریح کرد: برنامه‌های صدا و سیما باید در شان جمهوری اسلامی باشد و مسئولان صدا و سیما هم حتما به این تذکرات گوش فرا دهند و در صورت لزوم با مسئولان قوا جلسه‌ای تشکیل دهند و دغدغه‌های آنها را بشنوند و با همه توان در حل این دغدغه‌ها تلاش کنند.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه وزارت امور خارجه انگلیس از عزمش در بازگشایی سفارتش در تهران خبر داده اما اعلام کرده که باید غرامت‌های ناشی از حمله به سفارتخانه‌اش در تهران را دریافت کند. ارزیابی شما از این مساله چیست؟ بیان کرد: باید امنیت سفارت‌خانه‌هایی که در تهران وجود دارد حفظ شود.
باهنر با بیان اینکه در دوران حل کردن مسائل بین‌المللی، سیاست ما نرمش قهرمانانه است خاطرنشان کرد: ما اهل باج‌دهی نیستیم بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب مسائل و مباحث مختلفی را در ایران توسط غربی‌ها امتحان شده است.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به ترک کشور از سوی سفرای کشورهای غربی از ایران از سال 74 یادآور شد: آنها فکر می‌کردند با خروج‌شان می‌توانند به کشور ضربه بزنند و مشکل ایجاد کنند اما بعد دیدند مشکلی ایجاد نشد و تصمیم به برگشت گرفتند اما هنگام برگشتن نظام جمهوری اسلامی برای آنها شرط گذاشت که نسبت به این رفتار عذرخواهی کنند و آنها هم این کار را کردند بنابراین نباید حافظه تاریخی کشورهای غربی پاک شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران آماده شرکت در یک بازی برد- برد است تاکید کرد: ما علاقه‌مند به انجام این بازی هستیم اما اگر آنها بخواهند بازی را برد-باخت کنند. ما نیز تجربه و ید طولایی در این رابطه داریم و از سال 41 تاکنون در بازی برد- باخت بوده‌ایم و خود آنها بگویند در این بازی برد-باخت چه کسی برده و چه کسی باخته است.
وی ادامه داد:تجربه نشان می‌دهد که ما در بازی برد-باخت هم توانمندیم و هم اراده داریم و به خدا نیز تکیه می‌کنیم و از بازی برد-باخت نیز نمی‌ترسیم ولی پیشنهاد ما بازی برد-برد است و تا وقتی که آنها به این بازی پایبند باشند ما هم به این بازی پایبند هستیم.

 

کد N356604

وبگردی