آفتاب

عضو مجمع نیروهای خط امام : عده‌ای از نمایندگان به دنبال ایجاد فشار بر دولت هستند

عضو مجمع نیروهای خط امام : عده‌ای از نمایندگان به دنبال ایجاد فشار بر دولت هستند

یک عضو مجمع نیروهای خط امام با بیان این که علی مطهری دغدغه حجاب را دارد، اظهار کرد: با این وجود عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد فشار بر رییس جمهور و دولت هستند.

حمید قزوینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که عده‌ای از نمایندگان مجلس و برخی جریان‌های سیاسی از شرایط عمومی کشور و شرایط بین‌المللی که به نفع کشور است راضی نیستند خاطرنشان کرد: به همین دلیل آنها به دولت و پایگاه اجتماعی دولت یعنی نخبگان و فرهنگیان فشار می‌آورند تا بگویند که ما از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم و شما باید با ما هماهنگ باشید.

وی افزود: بنابراین آنها از بهانه‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به دولت فشار بیاورند. دادن کارت زرد به وزیر کشور به جای آنکه جنبه اجتماعی، اخلاقی و اصلاحی داشته باشد، جنبه سیاسی دارد و برای ایجاد فشار بر دولت بود. اساساً کسانی که کارت زرد به وزیر کشور نشان دادند به هیچ وجه به مواضع وزیر در مورد حجاب گوش نمی‌کنند. آنها اگر به دنبال اصلاح وضعیت حجاب بودند باید مصوبه یا برنامه‌ای برای کمک به روندهای فرهنگی و اخلاقی جامعه تدوین می‌کردند نه این‌که با وزیر کشور برخورد سیاسی کنند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان این‌که بیشترین ضربه‌ها به اخلاق عمومی و ارزش‌های مذهبی در دوران هشت ساله دولت‌های احمدی‌نژاد رخ داد، اظهار کرد: با این وجود همین نمایندگان مجلس به این موارد بی‌توجهی کردند در واقع دغدغه‌ی آنها مذهب و ارزش‌های دینی نیست و احتمال دارد به بهانه‌های دیگری با سایر وزرا هم برخورد کنند.

این عضو مجمع نیروهای خط امام همچنین با اشاره به این‌که علی مطهری فردی است که بر اساس تکلیف عمل می‌کند و نظام فکری خود را بر اساس آموزه‌های استاد مطهری تنظیم کرده است، خاطرنشان کرد: ایشان در مسئله حجاب هم بر اساس دغدغه و آموزه‌های دینی عمل می‌کند. وی به عنوان یک نماینده وظیفه‌شناس احساس می‌کند که حجاب وضعیت مناسبی ندارد و باید حساسیت‌ها را در مورد حجاب برانگیخت.

قزوینی همچنین افزود: مطهری به دنبال بهره‌برداری سیاسی از وضعیت حجاب نیست و ما مشاهده کرده‌ایم که اگر وی انتقاداتی به احمدی‌نژاد یا جریان تندروی اصول‌گرا دارد به جریان اصلاح‌طلب هم نقد وارد می‌کند. در واقع وی بر اساس تکلیف خود عمل می‌کند، اما در این بین تعدادی از نمایندگان مجلس با نشان دادن کارت زرد به وزیر کشور به دنبال بهره‌برداری سیاسی از این موضوع هستند، در حالی‌که مطهری هدف سیاسی از مطرح کردن مسئله حجاب ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به این‌که رسیدگی به وضعیت حجاب کشور مسئولیت دستگاه‌های مختلفی در نظام است، افزود: وضعیت حجاب ناشی از مسائل اجتماعی و فرهنگی است و مسائلی که موجب می‌شود حجاب آسیب ببیند ارتباط کمی با وزارت کشور دارد به طور مثال در شهر قم که مرکز روحانیت است و باید به آموزه‌های دینی عمل شود، چرا حجاب شرایط خوبی ندارد؟ نهادهای دیگر مثل نهادهای مذهبی، فرهنگی، ائمه جمعه، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش مهمی در مسئله حجاب دارند و باید همگی احساس مسئولیت داشته باشند.

قزوینی همچنین با اشاره به هشدار چند سال پیش رهبری در مورد وجود کلیساهای خانگی گفت: آیا وجود این کلیساها مربوط به دولت است یا ریشه‌های فکری، فرهنگی و اعتقادی دارد؟ چرا کسی در این‌باره احساس مسئولیت نمی‌کند؟ جامعه‌ای که کتابخانه‌های آن کم باشد یا آمار اعتیاد بالایی داشته باشد به مشکلات اجتماعی مبتلاست.

این فعال سیاسی با اشاره به وضعیت حجاب در کشورهایی مثل اندونزی و مالزی گفت: در این کشورها که حجاب وضعیت بهتری دارد آیا وزارت کشور به‌خوبی عمل کرده است یا نقش سایر دستگاه‌ها هم مهم بوده است؟ در این کشورها حجاب آزاد است، ولی ما می‌بینیم که مسلمانان به‌خوبی حجاب خود را رعایت می‌کنند.

قزوینی افزود: آقای قرائتی آمار می‌دهد که چند هزار نماز جماعت برگزار شده است، اما چرا این نمازها مانع رواج منکر در جامعه نشده است؟

این فعال سیاسی در پایان افزود: دستگاه‌های مختلفی باید با یکدیگر همکاری کنند تا مسئله حجاب بهبود یابد اما در این بین عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد فشار بر دولت هستند.

انتهای پیام

کد N356603

وبگردی