آفتاب

نخست وزیر ایتالیا: اروپا بر سر دو راهی است

نخست وزیر ایتالیا: اروپا بر سر دو راهی است

تهران- ایرنا- ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه خواستار تغییر در رویکرد اروپا نسبت به رشد اقتصادی شد وهشدار داد: اروپا در دو راهی حساسی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، وی در سخنانی خطاب به نمایندگان پارلمان و برای تشریح اولویت های ایتالیا برای رییس دوره ای اتحادیه اروپا که از اول ژوئیه (10تیر) گفت: ما در مقطع حساسی قرار داریم، داشتن پول واحد، رییس مشترک و قوانین مالی یکسان کافی نیست.

ˈریاست کنونی اتحادیه اروپا را یونان بر عهده دارد.ˈ

وی افزود : اگر اروپا این روند را تغییر ندهد، رشدی وجود نخواهد داشت و اگر رشد اتفاق نیفتد ثبات مالی ممکن نیست. ریاست ایتالیا باید زمان اصلاحات باشد.

رنتزی که در ماه فوریه (بهمن/اسفند) روی کار آمده است یادآور شد : یورو وظیفه ساختن اروپا را برعهده داشته است اما پول واحد برای این کار کافی نیست.

نخست وزیر ایتالیا که برای کاستن از سخت گیری تدابیر ریاضتی مد نظر آلمان بسیار تلاش کرده است، گفت که ایتالیا خواستار لغو قوانین اتحادیه اروپا در زمینه بودجه نیست اما راه های مختلفی برای اجرای قوانین وجود دارد.

اظهارات وی در حالی مطرح می شود که بحث های فراوانی پیرامون کاستن از سخت گیری های اتحادیه اروپا در زمینه قوانین مالی مطرح می شود.

ˈولفگانگ شوبلˈ وزیر دارایی آلمان اخیرا هشدار داد استقراض بدهی های جدید بدترین گزینه برای دولت های مقروض است.

حامیان قوانین سخت گیرانه که بیشتر شامل کشورهای ثروتمند شمال اروپاست، از تغییر روند در زمینه تدابیر ریاضتی هراس دارند و می ترسند درخواست بای تغییر این تدابیر تلاش هایی برای بازگشت به دوران هزینه های فراوان دولت ها در زمینه خدمات عمومی باشد.

رنتزی یادآور شد اتحادیه اروپا باید اکنون به این سوال پاسخ دهد که اروپای امروز چیست؟ اروپای امروز خسته است... اروپا در آمار و ارقام غرق شده است و روحی ندارد. یا ما همه با هم می پذیریم که ارزش های مشترکی داریم یا اینکه شما (کشورهای ثروتمند) پول واحد خود را نگه می دارید و ما ارزش های خودمان را.

اروپام**9157 ** 1064
کد N356563

وبگردی