آفتاب
با دستور به مقامات سیاسی ، نظامی و امنیتی

نخست وزیرلبنان خواستار بر برخورد شدید با تروریست ها و انتحاری ها تاکید کرد

نخست وزیرلبنان خواستار بر برخورد شدید با تروریست ها و انتحاری ها تاکید کرد

بیروت – ایرنا - « تمام سلام» نخست وزیر لبنان بدنبال انفجار تروریستی انتحاری منطقه الطیونه بیروت به مقامات ذیربط سیاسی ، امنیتی و نظامی این کشور دستور داد که با تشدید و گسترش برنامه امنیتی با تروریست ها بدون اهمال و با شدت و قاطع برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، تمام سلام از « سمیر مقبل » وزیر دفاع و معاون نخست وزیر، « نهاد المشنوق» وزیر کشور و فرماندهان دستگاه های امنیتی خواست که با تعقیب و بازداشت تروریست ها و مخلان امنیت آنها را تحویل دستگاه قضایی دهند.

در انفجار تروریستی نیمه شب دوشنبه در منطقه الطیونه و ورودی شمالی ضاحیه جنوبی بیروت یک تروریست انتحاری خودرو بمب گذاری شده با 25 کیلوگرم مواد منفجره را منفجر کرد که به شهادت یک نیروی امنیتی و زخمی شدن حدود 20 تن منجر شد.

روز جمعه گذشته نیز در ضهر البیدر منطقه بقاع در شرق لبنان یک تروریست انتحاری دیگرخودرو بمب گذاری شده را در مرکز ایست و بازرسی نیروهای امنیت داخلی منفجر کرد که به شهادت یک نیروی امنیتی و زخمی شدن 33 تن منجر شد.

مقامات امنیتی و سیاسی و نظامی لبنان می گویند که امنیت در لبنان از وضعیت خوبی بسر می برد و اوضاع تحت کنترل است و تنها باندهای تروریستی خفته بعداز تحولات در منطقه فعال شده و برخی اقدامات تروریستی را مرتکب می شوند.

تمام سلام انفجار تروریستی انتحاری منطقه الطیونه را اقدامی ددمنشانه و غیرانسانی خواند و ضمن محکوم کردن این جنایت از مردم لبنان خواست که هوشیار باشند .

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم عده ای اخلالگر و خرابکار بخواهند امنیت لبنان را به خطر بیاندازند و بذرهای تفرقه را بکارند.

بدنبال بازداشت دو متهم به ارتباط با گروه های تروریستی تکفیری دیروز در شمال لبنان بویژه در بخش باب التبانه عده ای به بهانه اعتراض به این اقدام نیروهای امنیتی و ارتش لبنان راهپیمایی و تجمع کردند.

شیخ سلفی « سالم الرافعی » که یکی از بازداشت شدگان با او ارتباط نزدیک دارد، در میان جمعیت سخن گفت و ضمن حمله به حزب الله و محور مقاومت ضد صهیونیستی با این ادعا که« ظلم ما را متحد می کند همانطور که در عراق اتفاق افتاد»، تهدید کرد: ما هم می توانیم در طرابلس شبیه عراق اقدام کنیم.

وی به مقامات لبنانی هشدار داد: تا قبل از رمضان وقت دارید همه بازداشت شدگانی را که از طرابلس دفاع می کنند ، آزاد کنید وگرنه منتظر اقدامات شدید ما باشید.

نخست وزیر لبنان اظهارداشت: این اقدام مجرمانه که شهروندان بی گناه را در یک منطقه مسکونی امن هدف قرار داد ، تلاشی برای ضربه زدن به وحدت ملی و بی ثبات کردن لبنان و ایجاد فتنه مذهبی بود.



** لبنان صندوق پستی نیست

تمام سلام با تاکید به اینکه « لبنان صندوق پستی برای احدی نیست»، خاطرنشان کرد:لبنان میدان جنگ های طایفه ای و مذهبی نیست و این برنامه ها حتما و با حکمت لبنانی ها و نیروهای ارتش و امنیتی فعال شکست خواهد خورد.

گروه 14 مارس ، سفارتخانه های برخی کشورها از جمله آمریکا در بیروت و گروه های تروریستی تکفیری ازجمله داعش و جبهه النصره و گردان های عبدالله عزام ، انفجارهای تروریستی را پیامی برای حزب الله دانسته و تاکید کرده اند این جنایات تنها زمانی پایان می یابد که حزب الله نیروهایش را از سوریه و جبهه های نبرد با تروریست های تکفیری خارج کند.

نخست وزیر لبنان با بیان اینکه« حتی قوی ترین دستگا ههای امنیتی در کشورهای جهان نمی توانند همه درها و منافذ را به روی تروریست های سیاه دل ببندند »، از مردم این کشور خواست که « تسلیم ترس نشوند» و گفت: دستگاه های امنیتی لبنان تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا توطئه های تروریستی را ساقط کنند و اهداف و برنامه های تروریست های کوردل با شکست مواجه شود و بالاترین درجه امنیت و ثبات را در لبنان رقم بزنند.

خاورم ** 1324
کد N356561

وبگردی