آفتاب
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور:

وزارت خارجه آماده افزایش همکاری‌ها با جهاددانشگاهی است

وزارت خارجه آماده افزایش همکاری‌ها با جهاددانشگاهی است

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور گفت: وزارت خارجه آماده افزایش همکاری‌ها با جهاددانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، غلامعباس ارباب خالص خاطرنشان کرد: اساس و شالوده وزارت خارجه ایجاد ارتباط است و علاوه بر ارتباطات سیاسی کشورها باید ارتباطات علمی، فرهنگی، اقتصادی نیز گسترش یابد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و صنعتی ارتباطات خوبی با کشورهای مسلمان و همجوار خود دارد و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان به خوبی استفاده شود.

ارباب خالص افزود: این ارتباط از سه سال پیش در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی با کشورهای همسایه به وجود آمد و وزارت خارجه نیز آماده همکاری برای توسعه ارتباطات بیشتر با جهاددانشگاهی مشهد است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: اعزام هیات‌های بازرگانی به خارج از کشور و جذب هیات‌های خارجی و ارتباط در زمینه‌های مختلف در دستور کار نمایندگی قرار دارد و حضور جهاددانشگاهی مشهد در همایش‌های خارجی، گردشگری بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه ما هم اکنون با نزدیک به 25 کشور خارجی ارتباط داریم، عنوان کرد: اهدافی که جهاددانشگاهی به دنبال دارد در جهت این است که از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده شود.

ارباب خالص گفت: امیدواریم در تبادلات علمی فنون و تکنولوژی نوین تعامل خوبی داشته باشیم تا بتوانیم این دانش و پیشرفتی که جهاددانشگاهی به آن رسیده است را به کشورهای همسایه صادر کنیم تا از این دانش علمی جهادی که جهاددانشگاهی مشهد در آن پیشتاز است، بهره‌مند شوند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهشکده گردشگری آمادگی برگزاری نشست‌های مشترک را داریم تا به امید خدا بتوانیم در همایش گردشگری جهاددانشگاهی شاهد دست‌آوردهای بزرگی برای این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه 1.5 میلیون زائر خارجی در مشهد داریم، خاطرنشان کرد: آمادگی برگزاری نشست‌های مشترک در زمینه گردشگری را داریم و می‌توانیم در بخش‌های گردشگری خصوصا در گردشگری سلامت به خوبی ورود پیدا کنیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور افزود: حضور جهاددانشگاهی در عرصه گردشگری آن هم به صورت علمی و پژوهشی، نقطه عطفی برای این فعالیت‌های این مجموعه به حساب می‌آید.

ارباب خالص افزود: دستگاه‌های دولتی هم باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند تا به اهدافی که می‌خواهیم برسیم.

انتهای پیام

کد N356530

وبگردی