آفتاب
جهانگیری در دیدار دبیرکل ITU:

سازمان‌های بین‌المللی نباید محلی برای دخالت قدرت‌های بزرگ باشند

سازمان‌های بین‌المللی نباید محلی برای دخالت قدرت‌های بزرگ باشند

فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات از رشته‌های مورد علاقه جوانان ایرانی است و امیدواریم با برنامه‌های وسیعی که دولت برای توسعه این حوزه دارد بتواند گام‌های موثری در زمینه اشتغال زایی بردارد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است سازمان‌های بین‌المللی محلی برای تبادل نظر با اعمال حاکمیت برابر کشورها بوده و نباید محلی برای دخالت و اعمال نفوذ قدرت‌های بزرگ باشند.
خبرگزاری فارس: سازمان‌های بین‌المللی نباید محلی برای دخالت قدرت‌های بزرگ باشند

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار حمدون توره دبیرکل اتحادیه جهانی ارتباطات(ITU) با اشاره به روابط مفید و سازنده میان ایران و این اتحادیه اظهار داشت: همکاری‌های جنوب جنوب می‌تواند منجر به تقویت روابط کشورهای جنوب در علوم پیشرفته ارتباطات شده و همچنین در توسعه روابط با سایر کشورها اثری سازنده داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ارتقاء این همکاری‌ها استقبال کرده و بر گسترش آن تاکید دارد.

وی با بیان اینکه مجامع بین‌المللی همچون اتحادیه جهانی ارتباطات، از پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی برخوردارند، خاطرنشان کرد: این مجامع می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها، کمک‌های فراوانی در جهت توسعه کشورها داشته باشند.

جهانگیری افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که سازمان‌های بین‌المللی محلی برای تبادل نظر با اعمال حاکمیت برابر کشورها بوده و نباید محلی برای دخالت و اعمال نفوذ قدرت‌های بزرگ باشند.

وی با تاکید براینکه دولت تدبیر وامید برنامه‌های وسیعی در زمینه توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی دارد، گفت: یکی از اولویت‌های دولت برای سال‌های آینده توسعه این فناوری‌هاست و علاقه داریم در این زمینه از توانمندی‌های اتحادیه جهانی ارتباطات استفاده کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف از جمله علم و تکنولوژی، افزود: ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه است و انتظار داریم با حمایت‌های اتحادیه جهانی ارتباطات روند این پیشرفت‌ها با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی همچنین یکی از مشکلات جوانان تحصیلکرده ایران را مشکل بیکاری دانست و گفت: فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات از رشته‌های مورد علاقه جوانان ایرانی است و امیدواریم با برنامه‌های وسیعی که دولت برای توسعه این حوزه دارد بتواند گام‌های موثری در زمینه اشتغال زایی بردارد.

دبیرکل اتحادیه جهانی ارتباطات نیز در این دیدار با اشاره به سابقه ۱۵۰ ساله اتحادیه جهانی ارتباطات گفت: امروز در عصر ارتباطات و اطلاعات هستیم و هدف ما دسترسی مناسب همه مردم به اطلاعات است که البته دولت‌ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی و تک تک مردم در این زمینه نقش موثری دارند.

«حمدون توره» همچنین با بیان اینکه ایران از جمعیتی جوان، تحصیلکرده و بسیار خلاق برخوردار است، افزود: اگر امکانات و ابزار مناسب فن‌آوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در اختیار جوانان ایرانی قرار گیرد می‌توانند با خلاقیت ونوآوری زمینه های اشتغالزایی فراوانی را فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی گری تصریح‌کرد: هنگام سخنرانی روحانی من نیز در مجمع عمومی حضور داشتم و از شنیدن پیامشان بسیار خرسند شدم و معتقد هستم می‌توانیم همکاری‌های سازنده‌ای با ایران داشته باشیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی ارتباطات افزود: همه شرایط مهیا است تا بتوانیم با تعامل و همکاری یکدیگر خدمات خوب و مطلوبی را به شهروندان خود ارائه دهیم.

کد N356485

وبگردی