آفتاب

صنعت توریسم در هند جان تازه ای می گیرد

صنعت توریسم در هند جان تازه ای می گیرد

دهلی نو – ایرنا – با تمرکز ویژه دولت جدید هندوستان بر توسعه توریسم ، این صنعت در دومین کشور پرجمعیت جهان جان تازه ای می گیرد.

به گزارش ایرنا، دولت هند تصمیم دارد با توسعه زیرساخت ها در این کشور به ویژه در بخش هتل ها و مراکز اقامتی جان تازه ای به صنعت توریسم در این کشور ببخشد.

با روی کار آمدن دولت جدید که یکی از برنامه های مهم خود را توسعه صنعت توریسم عنوان کرده بود، در نخستین گزارش 100 روزه دولت ، تمرکز بر توسعه این بخش بیشتر به چشم می خورد.

برگزاری مناقصه برای نورپردازی سه بعدی ایندیا گیت (میدان مرکزی شهر دهلی نو) ، شناسایی بیش از 50 مدار توریستی، نهایی کردن بیش از 9 منطقه توریست مذهبی و نیز ایجاد 5 مرکز توریستی پیشرفته در حاشیه رود گنگ مقدس ، از مهمترین برنامه های دولت هند برای توسعه بخش توریسم در این کشور به شمار می رود.

هند تا سال 2022 به بیش از 180 هزار اطاق جدید برای توسعه صنعت توریسم خود نیاز دارد.

مجموع گردشگران بازدید کننده از هند در سال 2013 میلادی کمتر از 7 میلیون نفر بوده است که از این لحاظ در رتبه 41 ورودی سالیانه توریست در جهان قرار گرفته است.

هند جزو 10 کشور برتر جهان از لحاظ جاذبه های توریستی و جذب گردشگر به شمار می رود با اینحال با توجه به بناهای تاریخی و باستانی و جاذبه های فراوان گردشگری در این کشور به علت کمبود امکانات و زیر ساخت ها ، این کشور هنوز نتوانسته آنگونه که باید به رقم مطلوب جذب گردشگر دست یابد.

صنعت توریسم در حال حاضر یکی از منابع مهم درآمدی دولت هندوستان به شمار می رود.

برخی آمارها حاکیست در سال گذشته بیش از 6 و نیم میلیون گردشگر به هندوستان سفر کرده که حدود 13 میلیارد یورو در این کشور خرج کرده اند.

تامین و گسترش زیرساخت ها برای توسعه صنعت توریسم می تواند درآمدهای زیادی را برای دولت و کشور هند به همراه داشته باشد.

آساق ** 2167 **1010
کد N356400

وبگردی