آفتاب
با تصویب یک فوریت الزام شهرداری انجام می‌شود؛

عدم ارایه پروانه ساخت و مصادره املاکی که قطع غیرقانونی "درخت" داشته‌اند

عدم ارایه پروانه ساخت و مصادره املاکی که قطع غیرقانونی "درخت" داشته‌اند

بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به عدم اعطای پروانه ساخت و ساز و پیگیری ضبط املاکی که در آن به صورت غیر قانونی اقدام به قطع درختان و تخریب فضای سبز شده است در شورای شهر تهران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدمهدی تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید به زمین‌هایی که در آن درختان قطع می‌شوند پروانه ساخت و ساز تعلق گیرد، گفت: زمین داشته‌آیم که در آن 370 درخت قطع شده و حالا مالک زمین می‌خواهد ساخت و ساز انجام دهد، چرا باید اجازه ساخت در این زمین داده شود؟ با چه جریمه‌ای می‌توانیم پاسخگوی مردم شهر باشیم؟

وی ادامه داد: طبق قانون اشخاصی که در جهت حفظ منافعشان درختان را قطع می‌کنند املاکشان می‌تواند مصادره شود بنابراین عدم اعطای پروانه ساخت و ساز در املاکی که درختان به صورت غیرقانونی در آن قطع شده‌اند و نیز مصادره این املاک از جمله راهکارهایی است که قانون در قبال این افراد تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا، عباس جدیدی عضو کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران در مورد قانون مذکور خاطر نشان کرد: زمانی که قطع درخت از سوی مالک به گونه‌ای باشد که باغی از بین برود همه زمین می‌تواند به نفع شهرداری ضبط شود اما شما یک زمین را به من نشان بدهید که تا کنون ضبط شده باشد.

همچنین محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه زمینی که در آن درخت قطع شده مصادره نشده است اظهار کرد: حتی در برج باغ‌ها تنها باید 30 درصد سطح اشغال شود اما شما برج باغی را به من نشان بدهید که این موضوع 30 درصدی سطح اشغال در آن رعایت شده باشد.

وی افزود: با صدور هر پرونده‌ای چهار تا پنج درخت قطع می‌شود و درختان در حال قتل عام هستند.

به گزارش ایسنا، محمد قناعتی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با طرح این پرسش که چرا مردم و باغداران باید وظیفه بهبود شرایط کیفی هوای تهران را بر عهده داشته باشند گفت: چه سیاست تشویقی برای باغداران در تهران گذاشته شده که به آنها اینگونه برخورد می‌شود؟

انتهای پیام

کد N356300

وبگردی