آفتاب
نماینده مردم ایلام در مجلس:

بسیج شیعه و سنی در عراق بساط داعش را برمی چیند

بسیج شیعه و سنی در عراق بساط داعش را برمی چیند

تهران – ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: فتوای علما در عراق و بسیج کردن گردان های شیعه و سنی در کنار یکدیگر برای جهان اسلام یک نعمت است و بساط داعش را از این کشور برخواهد چید.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، عمران علی محمدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: «ضمن محکومیت قاطع جنایت ها در سوریه و عراق می گویم مستکبران بدانند که قدرت جهان اسلام در مرجعیت و فقاهت از صلابت برخوردار است.»

نماینده مردم ایلام در مجلس یادآور شد: « با صدور فتوای مرجعیت در عراق میلیون ها نفر علیه تروریست های کور ضد دین بسیج عمومی می شوند و بساط آنها را از این کشور بر می چینند.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریتی جهادی مزین شده مسوولیت قوای سه گانه و آحاد مختلف مردم برای تحقق این امر مهم چندین برابر شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس یادآور شد: ما در حوزه فرهنگ بایستی با الهام از آموزه های مکتب حیات بخش اسلام و قرآن، فرهنگ شکرگزاری به ویژه بر نعمت بی بدیل امنیت در دنیای پرتلاطم امروز ، ترویج روحیه توکل به خداوند، قناعت، صبر و نوع دوستی را در مناسباتمان تقویت کنیم.

علی محمدی با بیان اینکه برای حل مشکل مردم ایران باید با تمرکز دلسوزانه، مدیریت جهادی و راهبردی نهضتی عظیم از کار و خدمت ایجاد کنیم، ادامه داد: باید برای تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، فرمان رهبرمعظم انقلاب را در قول و فعل تحقق بخشیم که البته برای تحقق این موضوع دستگاه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی باید در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس اضافه کرد: باید اجزا و عناصر نظام به گونه ای همبستگی داشته باشند که بتواند روی پای خود بایستند و عزت و سربلندی کشور را بدون نیاز به بیگانگان رقم بزنند.

وی در ادامه ضمن تشکر از رییس جمهوری که استان ایلام را به عنوان مقصد چهارمین سفر استانی خویش انتخاب کرد ابراز امیدواری نمود که مصوبات به مرحله اجرا برسد تا شاهد رشد و شکوفایی این استان باشیم.

علی محمدی گفت: امیدوارم با اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، استان از بن بست بیرون آید، همچنین تصویب منطقه آزاد تجاری مهران که خواست قدیمی و خیلی طولانی مردم ایلام است، تردد زائران انفرادی از مرز مهران و برطرف کردن مشکل ریزگردها ، نجات درختان بلوط ، مهار آب ها و توسعه زمین های کشاورزی، توجه به منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی مورد توجه دولت واقع گردد.

نماینده مردم ایلام در مجلس از وزیر صنعت معدن و تجارت خواست که صنایع مکمل و تکمیلی و توجه به صنایع پایین دستی و پتروشیمی را در اولویت کاری خود قرار دهد .

وی از معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهوری خواست با توجه به مرزی بودن استان اعتبار مناسب را برای کارکنان مرزی در سال 94 پیش بینی کند.

علی محمدی همچنین از از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا به مشکل معیشتی و رفاهی خانواده های شهدا جانبازان و ایثارگران توجه بیشتری داشته باشد و معوقات آنها در اسرع وقت پرداخت شود.

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه متاسفانه استان ایلام یک کیلومتر آزاد راه ندارد، گفت: برخی جاده های این استان خطرات بسیار زیادی برای مسافران به همراه دارد که امیدواریم وزیر مسکن و شهرسازی نسبت به بهبود این جاده ها تلاش بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: از وزیر اقتصاد ورئیس کل بانک مرکزی نسبت به افزایش سقف اعتبارات وام ازدواج و تسهیل در دست یابی آن برای جوانان تقاضای تدابیر لازم را دارم.

سیام**1058 ** 1418
کد N356094

وبگردی