آفتاب

شیخ سلفی: لبنان را به عراق دوم تبدیل می­‌کنیم

شیخ سلفی: لبنان را به عراق دوم تبدیل می­‌کنیم

تسنیم نوشت:

سالم الرافعی شیخ سلفی تهدید کرد که اگر زندانیان اهل سنت تا قبل از ماه رمضان آزاد نشوند، لبنان را به عراق دوم تبدیل می­‌کند.

به گزارش  منابع خبری لبنانی، طرابلس پایتخت شمالی لبنان روز گذشته صحنه برگزاری راهپیمایی بود که ازمنطقه سنی نشین باب التبانه  آغاز شده و تظاهرات کنندگان به سمت مسجد  التقوی حرکت کرده و با تجمع مقابل این مسجد، آزادی فوری بازداشت شدگان توسط نیروهای ارتش و امنیتی لبنان را خواستار شدند.

روزنامه السفیر در این باره نوشت: شیخ الرافعی عصر دیروز پس از شرکت در جلسه ای با حضور چند تن از شیوخ شمال لبنان، در تجمعی که مقابل مسجد حربا در منطقه باب التبانه برگزار شد، شرکت کرد.

وی در سخنرانی در این تجمع حزب الله و محور مقاومت ضد صهیونیستی را مورد حمله قرار داده و مدعی شد : ظلم ما را متحد می کند، همانطور که در عراق شاهدیم.

الرافعی تهدید کرد: ما هم می­توانیم در طرابلس همان کاری را بکنیم که در عراق در جریان است.

وی برای آزادی همه بازداشت شدگانی که از طرابلس دفاع می­کنند، برای مقامات لبنانی ضرب الاجل تعیین کرده و تهدید کرد در غیر این صورت منتظر اقدامات شددید ما باشید.

السفیر با اشاره به گسترش تحرکات تندروها در طرابلس به بهانه درخواست آزادی بازداشت شدگان توسط ارتش لبنان، نوشت: این تحرکات یادآور شرایطی است که  قبل از اقدامات خشونت آمیز و درگیری های خونین یک سال گذشته در طرابلس حاکم شده بود.

این روزنامه لبنانی نوشت: در این شرایط بیم آن می­رود که سخنان تهدید آمیز شیخ الرافعی بار دیگر درگیری های خونین در لبنان را رقم بزند.

روزنامه الاخبار نیز با اشاره به تحرکات جدید سلفی­ها در شمال لبنان  نوشت: این تحرکات تداعی کننده همراهی با داعش» است تا جایی که  به نظر می­رسد با وجود تلاش برای کنترل اوضاع، شرایط روز به روز بدتر می شود.

به نوشته این روزنامه، صدها جوان تندرو از شمال لبنان به سوریه رفته و به گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش پیوسته‌­اند.

52261

کد N356050

وبگردی