آفتاب
عمران الزعبی:

انتقال تسلیحات از عراق به سوریه توسط داعش/آمریکا سیاست تروریست پروری را در پیش گرفته است

انتقال تسلیحات از عراق به سوریه توسط داعش/آمریکا سیاست تروریست پروری را در پیش گرفته است

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه تسلیحات و ادوات جنگی توسط تروریستها از مرز عراق وارد سوریه می شود تأکید کرد که تشدید اوضاع امنیتی در عراق، تهدیدی برای امنیت بین الملل محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به بحران عراق اظهار داشت: حوادث مصیبت باری که هم اکنون در عرق در جریان است نه تنها امنیت کشورهای منطقه بلکه امنیت کشورهای اروپایی و بین المللی را نیز تهدید می کند.

وی در ادامه افزود: طبق گزارشهایی که به دست ما رسیده است، گروههای مسلح در عراق، تسلیحات و ادوات جنگی را به سوریه ارسال می کنند.

الزعبی با اشاره به حمایتهای آمریکا و برخی کشورهای غربی از تروریستها تصریح کرد: آمریکا به همراه برخی از کشورهای بین المللی سیاست تروریست پروری را در خاورمیانه در پیش گرفته است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه بر لزوم مبارزه با تروریسم و اتخاذ موضعی واحد از سوی جامعه جهانی برای ریشه کن کردن این پدیده در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

وی خاطر نشان شد: مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه و عراق یک وظیفه ملی است چنانکه ارتش عراق و سوریه هر دو در داخل اراضی خود برای سرکوب این جریان در تلاشند.

الزعبی در پایان تأکید کرد: هیچ کس نمی تواند مرزهای سوریه را تغییر دهد و این وظیفه و حق دولت سوریه است که با هر اقدامی که تمامیت ارضی کشور را تهدید می کند مقابله کند.

کد N355967

وبگردی