آفتاب

محکومیت جنایات داعش در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا 

محکومیت جنایات داعش در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا 

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست شب گذشته خود در لوگزامبورگ جنایات گروه تروریستی داعش در عراق را محکوم کردند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، لوگزامبورگ شب گذشته میزبان نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بود. 

در این نشست دو موضوع مهم مورد بررسی وزرای خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار گرفت. این دو موضوع عبارت بودند از بحران اوکراین و تحرکات داعش در عراق. 

بر اساس این گزارش، در نشست شب گذشته درباره دلایل اینکه چرا ارتش عراق مقاومت چندانی در برابر نیروهای داعش انجام نداده است، نیز بحث و تبادل نظر شد. وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این نشست جنایات داعش در عراق را محکوم کردند. 

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث مقامات اروپایی در لوگزامبورگ، حضورشهروندان غربی در میان نیروهای داعش بود که مقامات اروپایی بر لزوم جلوگیری از بازگشت این افراد به غرب تاکید داشتند. 

درباره اوکراین نیز وزیران امور خارجه 28 کشور اروپایی درباره اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه گفتگو کردند. به اعتقاد کشورهای غربی یکی از دلایل اصلی تداوم بحران در اوکراین تحریک جدایی طلبان این کشور از سوی روسیه است. 

رایزنی وزیران خارجه اروپا درباره امکان اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه در حالی بود که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا نیز در گفتگوی تلفنی شب گذشته خود با "ولادیمیر پوتین" همتای روس خود، درباره اعمال فشارهای بیشتر علیه مسکو بواسطه بحران اوکراین هشدار داده بود. 

کد N355943

وبگردی