آفتاب

اخطار کوچک‌زاده به روحانی

اخطار کوچک‌زاده به روحانی

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس نسبت به وظایف شخص اول اجرایی کشور اخطار داد.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس نسبت به وظایف شخص اول اجرایی کشور اخطار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در اخطاری در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به بند 1 و 5 اصل 112 قانون اساسی گفت:‌ بر اساس این بند، تعیین سیاست‌های کلی نظام و اعلام جنگ و صلح از وظایف رهبری می‌باشد و از نظر و دیدگاه قرآن شناسان و عالمان روحانی نیز جنگ یا صلح هیچ کدام به ذات دارای ارزش اصالت نیست.

وی افزود: آنچه این گزینه‌ها را در شرایط گوناگون ارزشمند و عمل به آن را ضروری می‌سازد رای و نظر امام ورهبر جامعه‌ی اسلامی است و به همین دلیل است که ترک کنندگان صحنه‌ی عاشورا به همان اندازه مقلوب درگاه الهی هستند که شماتت کنندگان امام حسن (ع) در ماجرای صلح با معاویه، چرا که هر دو رای و نظر خود را بر رای امام و بر آنچه حق الهی اوست مقدم داشته‌اند .

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌ آقای رئیس جمهور در سخنان خود در اول تیر ماه 93 در کنگره‌ی بین‌المللی امام حسن (ع) فرمود: ما امروز نیازمند آن هستیم که از راه امام حسن (ع)، راه وحدت او و راه صلح و ثبات جهان اسلام بیشتر بهره بگیریم. همچنین ایشان در ادامه فرمایشات خود می‌فرمایند در دوران زندگی امام او هم فرمانده میدان جنگ بود و هم راهبر مسیر صلح.

کوچک‌زاده تصریح کرد: از فحوای کلام رئیس جمهور که بر حقوق‌دان بودن خود تاکید دارند که لازمه آن اشراف بر قانون اساسی و اختیارات رهبری است و همچنین روحانی بودنشان، که لازمه‌ی قطعی آن تسلط بر موازین حکومت دینی جمهوری اسلامی ایران است نیز می‌توان متوجه شد که اختیار جنگ و صلح را بر عهده‌ی امام و رهبر جامعه اسلامی می‌داند.

وی اظهار کرد: لاکن از این نکته نیز نباید غافل شد که در تعیین شرایط و مقدمات برای انجام وظیفه امام و رهبر جامعه و آحاد امت اسلامی و نیز مسئولین اجرایی و شخص اول اجرایی نیز وظایفی دارند که در صورت عدم توجه به آن یا خدای ناخواسته صدور اقوال و افعالی که موجب تحمیل شرایط بر امام گردد، عقوبت چنین کوتاهی و بی‌توجهی کمتر از عقوبت بی‌توجهی به امر امام نیست.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس ادامه داد: از همین رو است که امام (ره) در ارتباط با صلح امام حسن (ع) فرمودند، قضیه امام حسن و صلح برای این بود که امام حسن (ع) دوستان خودش یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند کاری کردند که نتوانست و مجبور به صلح شد، صلح تحمیلی بود.

کوچک زاده گفت: این صلحی هم که آنها می‌خواهند به ما بگویند همین است و نیز در مورد الگوبرداری و عبرت گیری از صلح امام حسن (ع) و حکمیت تحمیلی بر امام علی (ع) که امام (ره) می‌فرمایند: آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن (ع) واقع شد و آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمومنین (ع) واقع شد همه‌ی اینها ما را هدایت می‌کند به این که نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس در پایان سخنان خود ضن تاکید بر تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و جنگ و صلح از سوی رهبری اظهار کرد: رهبری فرمودند من به شما عرض می‌کنم که امروز دشمن قادر نیست مثل صلح امام حسن (ع) را تحمیل کند اینجا اگر دشمن فشار آورد حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

کد N355937

وبگردی