آفتاب

آموزه‌های پزشکی قانونی؛ پیش‌نیاز احکام مسئولان فنی بیمارستان‌ها

آموزه‌های پزشکی قانونی؛ پیش‌نیاز احکام مسئولان فنی بیمارستان‌ها

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: با توجه به لزوم آگاهی مسئولان فنی بیمارستان‌ها از موارد قصور و آشنایی با انواع تخلفات پزشکی، طی جلسات هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان، گذراندن دروه آموزه‌های پزشکی قانونی در آینده پیش‌نیاز صدور احکام مسئولان فنی بیمارستان‌ها می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر خدادوست با اشاره به برپایی موفق اولین کارگاه آموزه‌های پزشکی قانونی برای مسئولان فنی بیمارستان‌ها که خرداد ماه سال جاری برگزار شد، افزود: با توجه به ضرورت آگاهی مسئولان فنی بیمارستان‌ها از موارد قصور و تخلفات پزشکی و به دنبال ارتقای دانش این افراد دومین کارگاه آموزه‌های پزشکی قانونی ویژه مسئولان فنی بیمارستان‌ها 4 و 5 تیر ماه جاری در سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور اجرای هرچه بهتر این کارگاه‌های آموزشی کمیته‌ای علمی در پزشکی قانونی فعال شده است که با توجه به بازخورد مطالب ارائه شده در هر دوره و با توجه به نیازهای موجود تلاش می‌کند محتوای بهتر و مفیدتری برای برنامه‌ها در نظر گیرد.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزه‌های پزشکی قانونی برای مسئولان فنی با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور به صورت هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود و با توجه به استقبال صورت گرفته از مباحث این جلسات در نظر داریم با همکاری معاونت در مان وزارت بهداشت این دوره را در سراسر کشور اجرا کنیم.

خدادوست با اشاره به صدور گواهی آموزشی برای شرکت‌کنندگان در دوره آموزه‌های پزشکی قانونی یادآور شد: علاقه مندان تا روز برگزاری همایش می توانند ضمن تماس با مرکز تحقیقات به شماره 77537749 نسبت به ثبت نام در دوره اقدام کنند.

در این کارگاه دو روزه ضمن آشنایی مخاطبین با روند بررسی پرونده‌های قصور پزشکی مباحثی از قبیل وظایف قانونی مسئولان فنی مراکز درمانی، اهمیت مستندسازی، نحوه اخذ رضایت و برائت در درمان، آشنایی با انواع تخلفات پزشکی و علل شایع شکایت ارائه می‌شود.

انتهای پیام

کد N355806

وبگردی