آفتاب

بغداد شایعه اشغال پالایشگاه بیجی توسط داعش را تکذیب کرد

بغداد شایعه اشغال پالایشگاه بیجی توسط داعش را تکذیب کرد

تهران - ایرنا - ˈقاسم عطاˈ سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شایعه اشغال پالایشگاه بیجی توسط گروهک تروریستی داعش را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، عطا تاکید کرد: ارتش عراق هم اکنون کنترل کامل این پالایشگاه را در اختیار دارد و تروریست های داعش در برخورد با نیروهای مسلح عراق پس از تحمل تلفات سنگین جانی و مادی پا به فرار گذاشتند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع عشایر عراق مدعی شد که تروریست های داعش و همپیمانان آنها بطور کامل این پالایشگاه واقع در شمال عراق را به اشغال خود درآورده اند.

الجزیره به نقل از منابع یاد شده که خواستند نامشان فاش نشود، افزود: داعشی ها به سربازان و افسران نظامی عراق اجازه دادند تا پالایشگاه را ترک کنند و بسوی شمال عراق رهسپار شوند.

الجزیره همچنین مدعی شد که ساکنان شهر تکریت واقع در مجاورت شهر بیجی تصرف پالایشگاه این شهر توسط تروریست های داعش را جشن گرفته و به همین مناسبت به خیابانهای این شهر آمده و به جشن و سرور پرداختند.

الجزیره افزود: گروههای اهل تسنن (تکفیری) به رهبری داعش از دهم ماه جاری میلادی شهر موصل مرکز استان نینوا و تکریت مرکز استان صلاح الدین را به همراه شماری از شهرهای استان الانبار واقع در غرب عراق را به کنترل خود درآوردند و می گویند در حال پیشروی به سمت بغداد هستند.

خاورم ** 1487 **1275
کد N355739

وبگردی