آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

فرزندان ایران به برکت انقلاب، در مدارس با آموزش قرآن مأنوس‌اند

فرزندان ایران به برکت انقلاب، در مدارس با آموزش قرآن مأنوس‌اند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی برخلاف دوران پهلوی، فرزندانمان از ابتدای ورود به مدارس با آموزش قرآن مأنوس هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در چهاردهمین همایش سراسری معاونین فرهنگی و اجتماعی ادارات کل اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «کارکنان اوقاف مسئولیتی فرهنگی دارند» افزود: یکی از عوامل موفقیت در کار فرهنگی التزام خود مجریان به امور فرهنگی است و در اجرا نیز باید جمعی عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «کار فرهنگی باید اساسی و عمیق برنامه ریزی شود» تصریح کرد: انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری را در خصوص مباحث فرهنگی مورد بررسی قرار دهید، علاوه بر این مطالب و مباحث فرهنگی قرآنی را مفید و متقن به مخاطبان ارائه کنید تا از مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید ایمان داشته باشند که امامزادگان اولاد اهل بیت(ع) هستند و باید به مرکز تبلیغ و فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) تبدیل شوند تا برنامه های اجرایی، تاثیرگذار باشند.

محمدی با بیان این‌که «پیامبر(ص) می‌فرماید؛ کسی که مسئولیتی برعهده می‌گیرد باید مانند کار شخصی خود به آن بپردازد وگرنه بوی بهشت را هم استشمام نخواهد کرد» گفت: باید مسئولیت‌هایمان را همانند کار شخصی خود انجام دهیم و به همان میزان برایش دلسوزی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «اولویت اصلی در مسائل فرهنگی، اجرا در بقاع متبرکه و امامزادگان است» افزود: فعالیت‌های فرهنگی امامزادگان باید بروز و ظهور داشته باشد و نباید در این ماموریت به وضع موجود راضی باشیم.

وی با بیان این‌که «در اجرای برنامه‌های فرهنگی هدف گذاری صورت گیرد» افزود: برای هرسال نقطه ایده آلی درنظر گرفته شود و در پایان سال بررسی شود که چه میزان به اهداف پیش بینی شده دست یافته‌ایم.

محمدی با بیان این‌که «طرح ملی حفظ قرآن کریم از اولویت‌های اصلی اوقاف است» افزود: درخصوص این طرح باید با برنامه‌ریزی اهداف هر ساله را مشخص کرد و برای ثبت نام شدگان سال‌های قبل نیز برنامه‌هایی جهت حفظ و نگهداری طرح ریزی کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برنامه‌های سال 92 معاونت فرهنگی و اجتماعی را بررسی کنید و آسیب شناسی لازم را صورت دهید و برای حفظ نقاط قوت و رفع نواقص راهکارهای عملیاتی پیشنهاد دهید.

وی با اشاره به این‌که «در طرح آرامش بهاری سال 93، مردم نسبت به خیمه‌های معرفت و نماز جماعت در بقاع متبرکه اعلام رضایت کردند» افزود: نظافت و پاکیزگی بقاع متبرکه از نواقص کار اوقاف در طرح آرامش بهاری بود که باید در جهت رفع آن اقدام کرد.

محمدی با بیان این‌که «در دیدار مدیران اوقاف با مقام معظم رهبری در سال 90 و 91، ایشان بر اجرای امینانه نیات واقفان تاکید کردند و فرمودند این عمل باید در معرض دید مردم جهت جلب اعتماد، تشویق برای وقف‌های بیشتر و ذکر نام واقف باشد» تصریح کرد: اجرای متمرکز برخی نیات واقفان در سال گذشته مورد رضایت مخاطبان بیرونی قرار گرفت و با استقبال مواجه شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «در امر نظارت بر موسسات خیریه باید از رفتار سلیقه‌ای و جزیره‌ای پرهیز و طبق دستورالعمل عمل کرد» ادامه داد: در این زمینه اگر خوب عمل شود نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

وی با انتقاد از سیاه نمایی برخی پیرامون عملکرد نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: طی 35 سال حکومت جمهوری اسلامی خدمات ارزشمند سیاسی، احتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... مختلفی هم در سطح داخلی و هم خارجی به مردم عزیزمان ارائه شده است که قابل مقایسه با دوران سیاه پهلوی نیست.

محمدی ادامه داد: امروز به برکت جمهوری اسلامی برخلاف دوران پهلوی، فرزندانمان از ابتدای ورود به مدارس با آموزش قرآن مأنوس هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان تصریح کرد: در بحث علم و دانش، ایران قبل از انقلاب حرفی برای گفتن نداشت امام امروز به برکت انقلاب بدون هیچ باج دهی در رشته‌های مختلف علمی دارای جایگاه و رتبه است.

انتهای پیام

کد N355712

وبگردی