آفتاب

ماموریت 4 ساله تیم بازسازی کره‌جنوبی در افغانستان پایان یافت

ماموریت 4 ساله تیم بازسازی کره‌جنوبی در افغانستان پایان یافت

تیم بازسازی کره‌جنوبی در افغانستان با موفقیت ماموریت چهارساله خود برای کمک به بازسازی این کشور جنگ زده را به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری یونهاپ، تیم بازسازی کره جنوبی متشکل از 150 امدادگر غیرنظامی و مامور پلیس از اواسط سال 2010 میلادی به منظور ساخت و اجرای یک بیمارستان، یک مرکز آموزش پلیس و دیگر تاسیسات کمی در ولایت پروان مستقر شده است.

کره جنوبی روز دوشنبه در پایگاه نظامی آمریکا در بگرام افغانستان برای پایان موفقیت‌آمیز ماموریت این تیم بازسازی جشنی برپا کرد که 200 مهمان مشهور در آن حضور داشتند.

کیم یو-چورل، نماینده تیم بازسازی کره جنوبی در سخنرانی آغاز مراسم گفت: درست است که تیم بازسازی کره جنوبی دستاوردهای چشمگیری داشته اما از همه مهم‌تر این است که این تیم توانسته قلب و ذهن مردم افغان را نیز بدست آورد.

از زمانی که این تاسیسات در سال 2012 میلادی به دولت ولایتی پروان داده شده، این امدادگران کره جنوبی به پایگاه هوایی بگرام منتقل شوند تا در آنجا نیز یک مرکز آموزشی و یک بیمارستان احداث کنند.

با وجود اتمام مدت زمان ماموریت تیم بازسازی کره جنوبی، 40 امدادگر غیرنظامی این تیم در افغانستان خواهند ماند و دولت سئول دفتری را برای حمایت از آن‌ها در پایگاه هوایی بگرام احداث کرده است.

یگان نیروهای کره جنوبی در افغانستان موسوم به یگان "دوست" همزمان با پایان ماموریت تیم بازسازی کره جنوبی به خانه باز می‌گردند. یگان "دوست" با هدف محافظت از پرسنل این تیم در افغانستان مستقر شده بودند.

انتهای پیام

کد N355706

وبگردی