آفتاب

دونگا: عیار برزیل در دیدار برابر شیلی مشخص می‌شود

دونگا: عیار برزیل در دیدار برابر شیلی مشخص می‌شود

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برزیل دیدار این تیم برابر شیلی را بسیار سخت توصیف کرد. او می گوید که شاگردان اسکولاری در این دیدار ثابت خواهند کرد که آیا شایستگی قهرمانی دارند یا نه.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تیم ملی فوتبال برزیل در سومین دیدار خود در دور گروهی جام جهانی با نتیجه چهار بر یک برابر کامرون به پیروزی رسید تا به عنوان تیم نخست صعودش را به دور بعد نهایی کند.

برزیل در دور حذفی باید به مصاف شیلی برود که به عنوان تیم دوم به دور بعد راه یافت. کارلوس دونگا کاپیتان سابق تیم میل فوتبال برزیل براین باور است که دیدار برابر شیلی برای شاگردان اسکولاری بسیار سخت خواهد بود. او گفت: شیلی تیم بسیار خوبی است و با شایستگی به این مرحله راه یافته است. باید بگویم که شاگردان اسکولاری کار سختی برابر این تیم دارند. دیدار برابر شیلی اصلا آسان نیست. برزیل در دیدار برابر کامرون کار راحتی داشت و یک پیروزی ارزشمند به دست آورد اما نباید فراموش کنیم که شیلی مثل کامرون نیست.

دونگا که هدایت تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی 2010 را برعهده داشت و نتوانست با این تیم نتایج خوبی کسب کند، ادامه داد: دیدار برابر شیلی یک آزمون بسیار خوب برای برزیل است. این دیدار نشان می دهد که آیا برزیل شایستگی قهرمانی را دارد یا نه. باید برابر شیلی بدون اشتباه ظاهر شویم و با نهایت تمرکز به میدان برویم. دفاع برزیل تا الان مطمئن عمل نکرده است. نباید دیگر در این مرحله اشتباه کنیم چرا که هر اشتباهی ممکن است که به حذف شدن ما بینجامد.

دونگا در پایان گفت: در تیم ملی فوتبال برزیل بازیکنان بسیار خوبی بازی می کنند. ما این توانایی را داریم که در کشور خود جام قهرمانی را بالا ببریم. باید تفکر پیروزی در میان بازیکنان نهادینه شود و آنها تنها و تنها برای پیروزی به میدان بروند. دور حذفی مانند مرحله گروهی نیست و نیازمند تمرکز و تلاش بیشتری است. بازیکنان برزیل باید خود را در دیدار برابر شیلی اثبات کنند و نشان دهند که شایسته کسب عنوان قهرمانی هستند.

انتهای پیام

کد N355669

وبگردی