آفتاب

موافقت شورای اتحادیه اروپا در اعزام‌ هیاتی از نیروهای پلیس به اوکراین

موافقت شورای اتحادیه اروپا در اعزام‌ هیاتی از نیروهای پلیس به اوکراین

شورای اتحادیه اروپا اعزام هیأتی از نیروهای پلیس به اوکراین را برای کمک به اصلاح سرویس‌های امنیتی این کشور تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاترین اشتون، رئیس سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزرای امور خارجه 28 کشور عضو در لوکزامبورگ، گفت: اوکراین از اتحادیه اروپا خواستار حمایت شده در حالیکه در مسیر حساس اصلاحات در بخش امنیت مدنی گام برداشته است. هیأت نیروهای پلیس اتحادیه اروپا به اوکراین می‌رود تا تجربیات خود را در اختیار نظام‌های این کشور بگذارد و به مدریت و اجرای قانون برای احیای دموکراسی در این کشور بپردازد.

در بیانیه شورای اروپایی آمده است، این هیأت مشورت‌های استراتژیک برای تحول سرویس‌های امنیتی اوکراین را به مقام‌های کی‌یف ارایه می‌دهد و از سرویس‌های امنیتی اوکراین حمایت می‌کند.

برنامه‌ریزی عملی و سایر اقدامات از جانب این هیأت بلافاصله پس از تصمیم‌گیری شورای اتحادیه اروپا آغاز می‌شود و یک تیم پیشرفته قرار است در چند هفته آتی در اوکراین مستقر شود. این هیإت برای دو سال در اوکراین فعال است و مقر آن در کی‌یف خواهد بود اما مقرهایی نیز در چند منطقه اصلی اوکراین ایجاد می‌شود.

اشتون در ادامه گفت: تصمیم‌گیری شورای اتحادیه اروپا در اعزام این هیأت نشان‌دهنده یکپارچگی و استحکام در تعهدات اتحادیه اروپا در برقراری ثبات و اجرای قوانین در اوکراین و کمک به ایجاد یک بخش مدرن امنیتی است که بتواند به انتظارات مردم این کشور پاسخ دهد.

انتهای پیام

کد N355636

وبگردی