آفتاب

اظهار بی‌اطلاعی مشعل از سرنوشت 3 اسرائیلی ربوده شده

اظهار بی‌اطلاعی مشعل از سرنوشت 3 اسرائیلی ربوده شده

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: هیچ اطلاعی در خصوص سه شهرک نشین ربوده شده در دست ندارم و بعید است که عملیات اسرائیل یک "عملیات ساختگی" باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه الجزیره اظهار کرد: بنا به گزارش‌های اسرائیلی، سه جوان اسرائیلی ناپدید شده‌اند و تاکنون هیچ‌کس مسئولیت ربوده شدن آن‌ها را بر عهده نگرفته و اثبات یا نفی این مساله نیازمند اطلاعات است و ما هیچ اطلاعاتی در خصوص این اتفاق در دست نداریم.

وی ادامه داد: اگر ثابت شود که عملیات ربوده شدن اسرائیلی‌ها عملیات به اسارت گرفتن آنهاست من دست کسانی را این کار را کرده باشند می‌فشارم چرا که این امر یک وظیفه فلسطینی است که لازمه آزادی اسیران فلسطین در زندان‌های این رژیم است.

خالد مشعل بعید دانست که مساله ربوده شدن این سه شهرک‌نشین "عملیات دروغین" از سوی رژیم صهیونیستی آن هم به منظور گسترش دشمنی خود علیه مردم فلسطین باشد.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به بهانه نیاز ندارد و اولویت این رژیم حفاظت از امنیت شهروندان خود و ثبات منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: سه شهرک نشین که در نوار غزه گم شدند، افراد مسلح و مخالف قانون بودند و روزانه به فلسطینی‌ها و مقدسات و اراضی آن‌ها حمله می‌کردند.

خالد مشعل که هم‌اکنون همراه تعدادی از اعضای دفتر سیاسی حماس در قطر به سر می‌برد در خصوص مساله ربوده شدگان نتانیاهو را به نادیده گرفتن خواسته‌های مردم فلسطین برای آزادی اسیران، به ویژه کسانی که بدون داشتن جرم و حتی محاکمه‌ای بازداشت شده‌اند، متهم کرد و افزود: اسراییل باید به بازداشت آن‌ها پایان دهد و آن‌ها را آزاد کند.

خالد مشعل در خصوص اتهامات وارد شده از جانب رژیم صهیونیستی به وی در خصوص نشان دادن چراغ سبز برای اسیر کردن شهرک نشینان افزود: حماس در این خصوص به شاخه نظامی حماس دستور نمی‌دهد، چرا که برنامه‌های حماس ثابت و انتخاب ما مقاومت است و گردان‌های عزالدین قسام وظیفه خود را می‌شناسند.

مشعل تاکید کرد: تهدیدات نتانیاهو به منظور ضربه زدن به حماس و درخواست وی از ما برای ارائه مدارک درباره دست داشتن در ربودن آنها، حماس را نمی‌ترساند.

وی افزود: اسرائیل باید بهای اقدامات خود علیه مردم فلسطین را بپردازد.

انتهای پیام

کد N355595

وبگردی