آفتاب
تازه‌ترین تحولات میدانی عراق؛

داعش از کودکان فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

داعش از کودکان فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

یک منبع در پلیس استان الانبار اعلام کرد که گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام از غیرنظامیان به ویژه کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، این در حالی است که نیروهای دولتی عراق گذرگاه مرزی الولید در مرز سوریه و عراق و همچنین گذرگاه طریبیل در مرز با اردن را از داعشی‌ها پس گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، یک منبع در پلیس استان الانبار اعلام کرد که داعش در هنگام حمله ارتش عراق به شهر فلوجه از غیرنظامیان به ویژه کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

این منبع گفت: داعش با این اقدام استراتژی جدیدی را آغاز کرده است و تلاش می‌کند تا از محاصره نیروهای عراقی رهایی یابد.

از سوی دیگر قاسم عطا، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی به کمک عشایر الانبار توانسته‌اند گذرگاه الولید در غرب عراق را به صورت کامل تحت کنترل خود درآورند.

خبرگزاری فرانسه، به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که پس از خروج افراد مسلح، نیروهای عراقی دوشنبه شب به این گذرگاه بازگشتند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق گذرگاه طریبیل در مرز عراق و اردن را تحت سیطره خود درآوردند.

قاسم عطا همچنین عنوان داشت: داعش در جریان حمله خود به مناطق مختلفی در عراق صدها سرباز عراقی را سر بریده و به دار آویخته است.

وی در کنفرانس خبری در بغداد عنوان داشت: صدها سرباز در صلاح‌ الدین، نینوا، دیالی، کرکوک و مناطقی که تروریست‌ها در آن حضور دارند سر بریده و به دار آویخته و جسد آنها تکه تکه شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشتارهای دسته جمعی این گروه تروریستی همچنین شامل صدها غیرنظامی نیز شده است.

اخیرا داعش عکس‌هایی را منتشر کرد که در آن اعدام ده‌ها سرباز عراقی در استان صلاح‌ الدین را نشان داده بود.

شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای عراقی هشت عضو گروه دولت اسلامی عراق و شام را در شمال سامرا به هلاکت رساندند.

در همین حال، شش تن از اعضای یک خانواده به ضرب گلوله افراد مسلح در منطقه الطارمیه در شمال بغداد کشته شدند.

یک منبع در استان صلاح‌ الدین نیز اعلام کرد که یکی از سرکرده‌های داعش به همراه دو تن از معاونان خود در حملات هوایی ارتش در تکریت به هلاکت رسیده است.

این منبع در مصاحبه با سومری نیوز عراق گفت: نیروهای هوایی ارتش تعدادی از اعضا و سرکرده‌های داعش را در تکریت هدف قرار دادند که بر اثر آن ابو حفصه الانباری از سرکرده‌های داعش و دو تن از معاونانش به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی کرد نیز خاطر نشان کرد که نیروهای پیشمرگ کرد، حمله داعش به شهر سنجار که اکثریت ساکنان آن کرد هستند را ناکام گذاشتند.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کرد: این حمله از طرف شهر تلعفر که داعش آن را اشغال کرده، صورت گرفت.

از سوی دیگر بغداد تعهد کرد تا از مشاوران آمریکایی که برای حمایت از نیروهای دولتی عراق در مقابله با داعش اعزام شده‌اند حمایت قانونی به عمل آورد.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که ابلاغ این مساله از طریق یک گزارش مقامات عراقی که به واشنگتن تحویل داده شد، صورت گرفت.

پیشتر مساله وضعیت حقوقی و مصونیت نیروهای آمریکایی در عراق علت اصلی عقب‌نشینی تمام نیروهای آمریکایی در عراق در اواخر سال 2011 بود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز تاکید کرد که عراق به واشنگتن ضمانت‌های قابل قبولی در خصوص حمایت از اعضای این هیات آمریکایی داده است.

پیشتر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از اعزام حدود 300 مشاور برای کمک به نیروهای عراقی در مقابله با داعش خبر داد.

یک منبع اردنی نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح در اردن در مرزهای عراق به حالت آماده باش درآمدند و تجهیزات لازم را مستقر کرده‌اند.

یک مقام امنیتی اعلام کرد: تعداد زیادی نیرو از بغداد برای افزایش توان دفاعی علیه نیروهای داعش به شهر مرزی قائم عزیمت کرده است.

این مقام امنیتی تاکید کرد: نیروهای نظامی زیادی از روز یکشنبه به شهر مرزی قائم در مرزهای مشترک با سوریه رفته‌اند.

وی افزود: اعضای عشایر در قائم به نیروهای امنیتی کمک می‌کنند.

از سوی دیگر کابینه عربستان بر تضمین امنیت عراق و تحقق وحدت ملی میان اقشار جامعه عراقی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N355508

وبگردی