آفتاب

دژاگه: می‌توانیم به بوسنی گل بزنیم/ می‌خواهیم تا جایی که می‌شود در برزیل بمانیم

دژاگه: می‌توانیم به بوسنی گل بزنیم/ می‌خواهیم تا جایی که می‌شود در برزیل بمانیم

اشکان دژاگه گفت که ایران در بازی با بوسنی بهتر می‌شود و به‌دنبال گل‌زنی و صعود به مرحله بعد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت فیفا در ابتدای گفت‌و‌گوی خود با اشکان دژاگه نوشته است: هر تیم موفقی دو بعد دارد و ایران در جام جهانی برزیل برای 181 دقیقه شکست‌ناپذیر بود. مطمئناً کمتر تیمی در این جام مثل تیم کارلوس کی‌روش دفاع منظم و سازمان‌دهی شده‌ای داشته است و این لیونل مسی بود که با جادوی خود توانست این دفاع را از هم باز کند.

آن شوت زیبا از مسی مانع از دومین کلین‌شیت ایران در جام جهانی شد و به قول اشکان دژاگه این اتفاق برای ایران در این جام اجتناب‌ناپذیر بود. او در این رابطه به فیفا گفت: ما بازیکنانی مثل مسی، آگوئرو و دی‌ماریا نداریم، بنابراین باید روی یک بازی هماهنگ و منظم تمرکز کنیم و شکل بازی را در قالب یک تیم حفظ کنیم و مطمئن باشیم که آنقدر سخت و محکم هستیم که هیچ مهاجمی از ما رد نشود. این موضوعی بود که در دوران آماده‌سازی برای سرمربی ما خیلی مهم بود.

او ادامه داد: کی‌روش زمان زیادی را در زمین تمرین صرف می‌کرد تا مطمئن شود که ما آماده مقابله با تیم‌های بزرگ دنیا هستیم. نه نیجریه و نه آرژانتین شانس‌های زیادی مقابل ما نداشتند و این تنها راه برای ماست که با مسائل روبرو شویم. اگر مقابل بازیکنانی مثل مسی باز بازی می‌کردیم آنها ما را نابود می‌کردند.

ایران برای صعود از گروه نیاز دارد که مقابل بوسنی گل‌زنی کند. دژاگه در این رابطه گفت: این واقعیت که ما هنوز نتوانسته‌ایم گل بزنیم چیزی است که باید آن را قبول کنیم. به نظر من ما واقعاً جلوی آرژانتین بدشانس بودیم. فرصت‌های زیادی داشتیم. این یکی از بازی‌هایی بود که همه بازیکنان کارشان را به‌خوبی انجام دادند. خیلی سخت بود که با آن گل دقایق پایانی بازی را ببازیم، هرچند باید عقب بایستیم و به مسی احترام بگذاریم. لحظه‌هایی مثل آن گل است که وقتی بازی گره می‌خورد بازیکنانی مثل مسی نشان می‌دهند چقدر مهم هستند. اما ما هنوز می‌توانیم مثبت فکر کنیم و به عملکردمان افتخار کنیم.

هافبک تیم ملی گفت: واقعاً دوست داشتم که می‌توانستم مقابل آرژانتین گل‌زنی کنم. ضربه سری که زدم فکر کردم به گل تبدیل می‌شود اما باید دروازه‌بان آنها را به خاطر آن مهار عالی تشویق کرد. با این حال فکر می‌کنم نوبت گل‌زنی ما هم می‌شود. بازیکنانی داریم که به راحتی می‌توانند گل بزنند و فکر می‌کنم نسبت به بازی مقابل نیجریه در بازی دوم خیلی خطرناک‌تر بودیم.

دژاگه گفت: بازی سوم یک قدم رو به جلوی دیگر برای ما خواهد بود. ما فقط قطعاً برای گل‌زنی تلاش می‌کنیم و خوشحالم که هنوز شانس صعود به مرحله بعد را داریم. کاری که باید انجام بدهیم حفظ ویژگی‌های خوبمان در دو بازی گذشته است و اینکه در سایر کارها هم بهتر شویم و همه تلاش خود را برای شکست بوسنی انجام دهیم. اگر اینگونه باشیم می‌توانیم صعود کنیم و من فکر می‌کنم که ایران می‌تواند پیروز این بازی باشد.

او درباره حضورش در جام جهانی هم گفت: بازی در این جام جهانی نقطه عطف دوران بازیگری من است. هر فوتبالیستی دوست دارد که در چنین تورنمنتی بازی کند، آن هم در برزیل و با این فضای خاصی که وجود دارد. من واقعاً از حضور در این جام لذت می‌برم و مطمئن باشید که ما می‌خواهیم تا جایی که می‌شود در برزیل بمانیم.

انتهای پیام

کد N355480

وبگردی