آفتاب
با رای مجلس؛

طرح افزایش نرخ باروری به کمیسیون بهداشت ارجاع شد

طرح افزایش نرخ باروری به کمیسیون بهداشت ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پس از تصویب کلیات افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور این طرح را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون بهداشت ارجاع کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، کلیات این طرح در جلسه علنی امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و بعد از تصویب آن محمد حسن ابوترابی فرد که اداره‌ی جلسه را بر عهده داشت، از نمایندگان خواست به ارجاع آن به کمیسیون رای دهند.

وی اضافه کرد: هر چند نسبت به کلیات این بحث نگاه مثبتی وجود دارد اما در مورد مواد طرح مورد بحث دوستان ما در کمیسیون‌های بهداشت، فرهنگی و کمیسیون‌های دیگر نگاه اصلاحی دارند. لذا با عنایت به تبصره 2 ماده 155 آیین نامه داخلی مجلس در مورد ارجاع این طرح به کمیسیون رای گیری می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: طبق آیین نامه در مواردی که رئیس مجلس تشخیص می دهد که ارجاع طرح به کمیسیون موجب ارتقاء آن است این امر به رای مجلس گذاشته می‌شود لذا با توجه به نظر موافق کمیسیون‌های فرهنگی و بهداشت در مورد ارجاع طرح کمیسیون برای بررسی مجدد و رفع اشکالات آن اعلام رای کنید.

نمایندگان در ادامه با 162 رای موافق، 11 رای مخالف از مجموع 205 نماینده‌ی حاضر به دو فوریتی شدن طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور رای دادند و آن را به کمیسیون بهداشت ارجاع کردند.

ابوترابی ضمن قدردانی از رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت، از کمیسیون فرهنگی نیز خواست برای نهایی شدن این طرح ارتباط و هماهنگی نزدیکی با کمیسیون بهداشت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N355411

وبگردی