آفتاب

میشله اوباما: تصمیمی برای حضور در عرصه سیاسی ندارم 

میشله اوباما: تصمیمی برای حضور در عرصه سیاسی ندارم 

بانوی اول آمریکا در اظهاراتی شایعات مطرح شده را مبنی بر اینکه وی در انتخابات آتی کنگره برای ورود به سنای آمریکا شرکت می کند، رد کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس،"میشله اوباما" اعلام کرد پس از خروج از کاخ سفید تصمیمی برای حضور در عرصه سیاسی ندارد. 

میشله در حالی احتمال نامزد شدن خود برای انتخابات کنگره در سال 2016 را رد می کند که چندی پیش رویترز در گزارشی نوشته بود: پیش بینی ها درباره آینده سیاسی میشله اوباما در کاخ سفید متمرکز می شود اما مطمئنا کاخ سفید جایی نیست که وی آینده سیاسی خود را در آن بگذراند. در این میان یک احتمال قوی وجود دارد و آن نامزد شدن میشله در انتخابات کنگره برای ورود به سنا در سال 2016 میلادی است.

از آنجا که بانوی اول آمریکا اهل ایلینویز است باید از این ایالت نامزد سنا شود اما ایلینویز از یک سناتور قوی جمهوریخواه بهره مند است و آن کسی نیست به جز "مارک کرک"، که البته وی نیز باید برای تمدید حضور خود در سنا در سال 2016 مجددا نامزد شود.

در این میان اما شانس با میشله یار است چون ایلینویز ایالتی است که عمده جمعیت آن را دموکرات ها تشکیل می دهند و نظرسنجی ها نیز حکایت از محبوبیت بالای میشله در میان دموکرات ها به ویژه در میان ساکنان ایلینویز دارد.

در همین رابطه در یک نظرسنجی که در سال 2012 انجام شده بود محبوبیت بانوی اول آمریکا بیشتر از مارک کرک بود. در این نظرسنجی محبوبیت میشله در ایلینویز 51 درصد و محبوبیت کرک 40 درصد بود از همین رو وی می تواند بهترین گزینه دموکراتها برای انتخابات 2016 در ایلنویز باشد.

به نوشته رویترز، در میان چهره های دموکرات هیچ کس به اندازه "اوباماها" (خانواده اوباما) نمی تواند جایگاه این حزب را در آمریکا ارتقاء بدهد و از آنجا که میشله از محبوبیت بالایی برخوردار است نامزد شدن وی در انتخابات سال 2016 برای ورود به کنگره می تواند موجب تقویت موقعیت دموکراتها در سنا شود.

کد N355393

وبگردی