آفتاب
جداری فروغی:

اخبار جدید از پرونده‌های «ریحانه جباری» و «سحر مهابادی»

اخبار جدید از پرونده‌های «ریحانه جباری» و «سحر مهابادی»

وکیل‌مدافع ریحانه جباری و سحر مهابادی آخرین وضعیت پرونده‌های موکلین خود را تشریح کرد.

محمدعلی جداری فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امروز صبح در اجرای احکام دادسرای جنایی تهران،‌ ولی دم پرونده سحر مهابادی حاضر و اظهارات جدیدی را مطرح کرد و در نتیجه توافقی با نامبرده حاصل نشد.

وی ادامه داد: سرپرست محترم دادسرای جنایی تهران که در جلسه حضور داشتند اعلام کردند که فرصتی حدود 2 ماه برای شما وجود دارد که با انجام مذاکرات دوستانه با ولی دم پرونده سحر مهابادی ان شاالله نتیجه به صلح و سازش ختم شود و مسائل فی‌مابین حل گردد.

این وکیل دادگستری در مورد پرونده ریحانه جباری اظهار کرد:‌ از بدو قبول وکالت توسط من در تاریخ 15/ 2/ 93 تلاش‌های زیادی را برای جلب رضایت اولیای دم پرونده ریحانه جباری انجام دادم. از جمله اینکه اینجانب در روز پدر در بهشت زهرا حاضر شده و ضمن فاتحه‌خوانی به اولیای دم پیغام دادم که با ما تماس بگیرند.

وی ادامه داد: پیرو تماس‌های مکرر ما، با اولیای دم و مراجعات به افراد مختلف و معتمدین و خیرین من جمله آقای دکتر حسن کمالی امام جماعت مسجد وفا اخیرا مطلع شدم که آقای جلالی سربندی (پسر مقتول) تماسی با فریدون جباری پدر ریحانه گرفتند.

جداری فروغی افزود: من‌حیث‌المجموع این تماس‌ها مثبت و مثمرثمر است و با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است و مقرر شده است در این ماه مبارک آقای جلال سربندی در مسجد وفا حاضر شده و با حجت‌الاسلام کمالی ملاقات و مذاکره کند که مسلما اینجانب نیز به عنوان وکیل ریحانه در جریان امر بوده و خواهم بود.

جداری فروغی تاکید کرد: در عین حال روز گذشته ریحانه از زندان تماس گرفت و گفت «من از حدود 25 روز قبل برای گره‌گشایی از پرونده‌ها هر شب سوره مبارکه یاسین را می‌خوانم و دعا می‌کنم. صرف نظر از آنچه در پرونده وجود دارد و گذشته است در ماه مبارک رمضان گره از کار گشوده شود و خانواده محترم سربندی رضایت خود را به من اعلام کنند. من 7 سال زندان کشیده‌ام و به حد کافی تصور می‌کنم مجازات شده‌ام. در نتیجه اگر خانواده مقتول در ماه مبارک رمضان گذشت کنند تصور می‌کنم در پیشگاه خداوند اجر عظیمی داشته باشند و من به نوبه خود تقاضای آمرزش آن مرحوم را دارم.»

جداری فروغی در پایان ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده از این دو پرونده خبرهای خوب برسد و افزود: من به عنوان وکیل ریحانه جباری و سحر مهابادی همیشه تلاشم را در جهت انجام مصالحه و سازش بین خانواده‌های محکوم و مقتول به کار برده و می‌برم. و به این عبارت معروف اشاره می‌کنم که لذتی که در عفو است در انتقام نیست.

انتهای پیام

کد N355281

وبگردی