آفتاب

قدردانی بان کی مون از کشورهای مربوطه برای خروج سلاح‌های شیمیایی از سوریه

قدردانی بان کی مون از کشورهای مربوطه برای خروج سلاح‌های شیمیایی از سوریه

دبیرکل سازمان ملل از اعلام امحای 7.2 درصد از ذخایر شیمیایی سوریه استقبال کرده و به این مساله اشاره کرد که روند امحای تمام ذخایر شیمیایی سوریه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در پی اعلام احمد ازومجو، رییس سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در شهر لاهه مبنی بر اینکه آخرین بخش از تسلیحات شیمیایی سوریه به منظور نابودسازی از این کشور خارج شده است، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای به هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به خاطر یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها تبریک گفت.

وی از دولت‌های چین، دانمارک، نروژ، روسیه، انگلیس و آمریکا که منابع حیاتی و حمایت‌هایی در این زمینه ارائه دادند، قدردانی کرد.

وی همچنین از نقش قبرس، لبنان و ایتالیا تشکر و قدردانی کرد.

بان کی مون در بیانیه خود از همکاری دولت سوریه در کمک به هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای انجام ماموریت خود قدردانی و استقبال کرد.

در همین راستا چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در خصوص انتقال باقیمانده ذخایر شیمیایی سوریه گفت که این اقدام سنگ بنای مهمی در چارچوب تلاش‌های بین‌المللی برای رهایی از برنامه‌های سلاح‌های شیمیایی سوریه است.

هاگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و شرکای بین‌المللی خود هم‌اکنون فعالیت خود را برای امحای این مواد شیمیایی آغاز کرده‌اند تا این مواد خطری علیه مردم سوریه و هم‌پیمانان آمریکا در منطقه نباشد.

در همین حال ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل، اعلام کرد که مسکو نسبت به این مساله نگران است که سلاح‌های شیمیایی به دست تروریست‌ها در سوریه بیفتد.

انتهای پیام

کد N355207

وبگردی