آفتاب
مجتهد شبستری:

کتاب رهبری بهترین منبع رفع شبهات درباره صلح امام حسن(ع) است

کتاب رهبری بهترین منبع رفع شبهات درباره صلح امام حسن(ع) است

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت:‌ امام مجتبی(ع) نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بین مورخین اهل سنت نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مجتهد شبستری عصر روز دوشنبه در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی سبط‌النبی؛ امام حسن مجتبی(ع)،‌ با بیان این‌که «امیدواریم این کنگره منشا خیر و برکت باشد»، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) مانند سایر ائمه معصوم تجسم عالی فضائل انسانی است و مقتدای پاکان و صالحان بوده و خواهد بود. امام مجتبی(ع) نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بین مورخین اهل سنت نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. درباره این حضرت کتاب‌های فراوانی نوشته شده است و شاعرانی درباره آن حضرت شعرها سروده‌اند. زبان از توصیف ایشان قاصر است. در منابع دینی آمده الحسن والحسین یعنی حسن و حسین (ع) دو گوشواره عرش الهی هستند.

وی تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد راجع به شهادت و شهامت حضرت امام حسن(ع) در منابع دینی ما کمتر سخن گفته شده و برخی از کوته‌فکران درباره شهامت آن حضرت شبهاتی را مطرح کرده‌اند. گاهی آن شبهات را به زبان می‌آورند. من برای نادرست بودن این مطلب عرض می‌کنم که از صفات بارز انبیا و متقین و اولیا شجاعت است. آن‌ها به واسطه قدرت الهی تمام قدرت‌ها را ناچیز می‌بینند. و نمونه‌هایی از شجاعت دینی آن امام همام در تاریخ یعقوبی جلد دوم و در تاریخ ابن‌آشوب آمده است.

وی افزود: امام حسن(ع) در جنگ جمل در رکاب پدر خود حضرت علی(ع) در خط مقدم می‌جنگید و از یاران واقعی حضرت بود. ایشان پیش از شروع جنگ نیز درکنار عمار یاسر به کوفه می‌رفت و مردم را به جهاد دعوت می‌کرد از این‌رو حضرت از شجاعت بسیار بالایی برخورداراست.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: معاویه در زمان خود تبلیغات سوئی علیه حضرت امام حسن(ع) می‌کرد تا وضعیت را برای پیروان آن حضرت سخت کند. در رابطه با صلح آن حضرت مطالب زیادی است که بهترین و ارزشمندترین مطلب کتاب مقام معظم رهبری در این زمینه است که می‌تواند کمک زیادی به رفع شبهات کند.

وی گفت: امامان ما در زمان خود مظلوم بودند ولی جای شکر دارد که در زمان حاضر نواب حاضر از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. حضرت امام خمینی(ره) کسی بودند که در زمان جنگ رزمندگان با یک کلمه ایشان به جبهه‌ها می‌رفتند. اکنون نیز مردم جان برکف مقام معظم رهبری هستند.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته خود درباره آشوب عراق فرمودند که خود مردم عراق با رهنمودها و فتواهای مراجع می‌توانند در مقابل گروهک‌های تروریستی بایستند و نیازی به دخالت سایرین نیست. بیش از دو میلیون نفر از شیعیان و سنی‌ها برای مخالفت با داعش اعلام آمادگی کرده‌اند. و امیدواریم هرچه زودتر کشور عراق به خصوص عتبات عالیات به آن آرامش همیشگی برگردد و کشور عراق گورستان داعش شود.

انتهای پیام

کد N355202

وبگردی