آفتاب

کنکور سراسری همزمان با ایران در مالزی برگزار می شود

کنکور سراسری همزمان با ایران در مالزی برگزار می شود

کوالالامپور - ایرنا - کنکور سراسری سال 1393 با حضور داوطلبان دختر و پسر در گروه های آزمایشی مختلف همزمان با ایران در مالزی برگزار می شود.

ˈ عبدالجلیل حامدی پورˈ نماینده تام الاختیار مرکز مجری آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مالزی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت که کنکور سراسری روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در گروه های آزمایشی مختلف در کوالالامپور برگزار خواهد شد.

این آزمون در مجتمع آموزشی و پرورشی پسرانه امام خمینی (ره) مالزی برگزار خواهد شد.

وی گفت که تاریخ برگزاری آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فیزیک در حوزه های داخل کشور با حوزه های خارج از کشور متفاوت است و کنکور عمومی و اختصاصی علوم ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، و عمومی علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی صبح روز جمعه برگزار خواهد شد.

براین اساس آزمون اختصاصی هنر بعد از ظهر پنجشنبه، اختصاصی زبان های خارجی بعد از ظهر جمعه و اختصاصی علوم انسانی صبح شنبه برگزار می شود.

حامدی پور گفت داوطلبینی که هنگام دریافت کارت‏ ورود به جلسه دچار مشکل شده اند می توانند از روز چهارشنبه با مراجعه به باجه رفع نقص کارت‏ های آزمون سراسری در مجتمع امام خمینی(ره)نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

امسال حدود 82 داوطلب از حوزه مالزی در آزمون سراسری 93 شرکت می ‏کنند و از این تعداد 38 درصد خانم ها و 62 درصد آقایان هستند.

در آزمون سراسری امسال 59 درصد داوطلبین را خانم ها و 49 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

بیشترین داوطلبین مالزی به ترتیب از رشته‏های ریاضی فیزیک، زبان خارجه، علوم تجربی، هنر و علوم انسانی هستند.

چهل و چهارمین آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی ایران از روز پنجشنبه آغاز می شود.

آساق**1611
کد N355059

وبگردی