آفتاب

ایندپندنت: آمریکا هرچه سریع‌تر با ایران برای سرکوب داعش همکاری کند

ایندپندنت: آمریکا هرچه سریع‌تر با ایران برای سرکوب داعش همکاری کند

تسنیم نوشت:

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به خطر گروه «داعش» برای کل منطقه نوشت ضرورت دارد آمریکا در سریع‌ترین زمان ممکن با ایران برای سرکوب این گروه تروریستی همکاری کند.

روزنامه «ایندپندنت» در گزارشی نوشت: [آیت‌الله] سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران نسبت به مداخله آمریکا در عراق هشدار داده است. با این حال مسئولان آمریکایی ادعا می‌کنند تهران تلاش می‌کند از طریق همکاری‌اش در تحولات سیاسی در بغداد، برای مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران امتیازهایی کسب کند.

ایندپندنت خاطرنشان کرد، متوجه شده است که «مقامات آمریکایی به رهبران عراقی اعلام کرده‌اند که ایرانی‌ها مسئله کنار رفتن نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق را مشروط به انعطاف‌پذیری بیشتر آمریکا در مقابل غنی‌سازی اورانیوم ایران کرده‌اند».

این روزنامه انگلیسی افزود: «انتظار می‌رود هفته‌های آتی برای تعیین آینده رهبری سیاسی در عراق سرنوشت ساز باشد. نوری المالکی تلاش می‌کند برای دور سوم نیز نخست‌وزیر بماند در حالی‌که دولت وی، اخیراً کنترل خود بر شمال و غرب عراق را از دست داده است».

ایندپندنت نسبت به «خطر دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به ایران و کشورهای همجوار هشدار داد» و از آمریکا و ایران خواست «اختلافات هسته‌ای خود را کنار بگذارند و هرچه سریع‌تر برای مقابله با داعش همکاری کنند».

52261

کد N355057

وبگردی