آفتاب
با تصویب نمایندگان؛

دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف پس از دو روز سلب شد

دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف پس از دو روز سلب شد

با تصویب نمایندگان مجلس فوریت برسی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

به گزار خبرنگار مهر در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد سلب فوریت از طرح حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر مورد بررسی نمایدگان قرار گرفت.

احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره با اشاره به اینکه امر به معروف از واجبات اسلام است و قوام هر یک از واجبات دیگر مبتنی بر اصل  امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: تمام این نظام بر اساس این قاعده اسلام شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه منکر نظام طاغوت و معروف انقلاب امام خمینی بود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردیم که علت همه فسادها شخص طاغوت پهلوی است، 35 سال است که این قانون در دست اقدام است.

سالک ادامه داد: کمیسیون فرهنگی ظرف شش ماه این طرح را با کلیه سوابق بررسی و در 27 ماده و 4 فصل آن را به تصویب رساند.

وی افزود: طرح آقای رحماندوست یک ماده و 4 تبصره دارد که البته از هیات رئیسه مجلس گله داریم که چرا این مسئله را به کمیسیون اصلی که کمیسیون فرهنگی است ارجاع نداده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: طرحی که از کمیسیون قضایی آمده در حقیقت معوقه مجلس هشتم است، کمیسیون قضایی کاش همان یک ماده و 4 تبصره از  معوقه مجلس هشتم را به تصویب می رساند اما از آن معوقه 17 ماده درآوردند که ابهامات بسیاری دارد.

سالک با اشاره به اینکه ما با اصل امر به معروف و نهی از منکر و قانون آن مخالف نیستیم ادامه داد: به شدت دنبال آن هستیم که این قانون عملیاتی شود و به شدت در برابر کسانی که آمران به معروف را ضرب و شتم می کنند ایستادگی و با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به سلب دو فوریت به یک فوریت و بررسی آن در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی گفت:  نباید این طرح بعد از این همه مدت به عنوان یک طرح ناقص وارد جامعه شود، ما دهها جلسه با شورای نگهبان و کارشناسان مختلف برگزار کردیم و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

سالک خاطرنشان کرد: در این طرح که از کمیسیون قضایی ارجاع شده جایگاه تشکیلاتی دیده نشده است، کمیسیون مشترک قضایی و فرهنگی می توانند با تشکیل جلسه و بررسی موضوع تا ظرف یک ماه طرحی کامل و پخته به مجلس ارائه کنند.

به گزارش مهر در ادامه بررسی این طرح ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مخالفت با این سلب فوریت گفت: می توان پیشنهادات آقای سالک را که ارائه کردند و به دست نمایندگان رسیده است در جریان بررسی این طرح مورد بررسی قرار داد اما اینکه الان دو فوریتی را که به آن رای داده ایم پس بگیریم در جامعه بازتاب های فراوانی خواهد داشت.

وی افزود: آن دسته از بندهایی که نباید وجود داشته باشد یا نیاز به کار کارشناسی دارد را حذف می کنیم اما بهتر است یک کار حداقلی را به تصویب برسانیم.

بر اساس این گزارش سلب فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با 113 رای موافق، 55 رای مخالف و 10 رای ممتنع از 212 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسد.

به گزارش مهر پس از تصویب این سلب فوریت علی لاریجانی گفت: هر چه سریعتر باید این طرح تصویب شده و به مجلس بیاید چون اصل آن موضوع مهمی است.

وی افزود: بنا بر این است که در این طرح بین کمیسیون قضایی و فرهنگی تجمیع شود و قانون عمیق تری بوجود بیاید و الا مجلس در اصل آن بحثی ندارد.

به گزارش خبرنگار  مهر در جلسه روز یکشنبه یکم تیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر رای مثبت دادند اما در جلسه امروز بر سلب دو فوریت آن رای دادند.

کد N355045

وبگردی