آفتاب

کمالوندی: صالحی به مسکو می رود/ عراقچی و معاون روس اتم امروز مذاکره می کنند

کمالوندی: صالحی به مسکو می رود/ عراقچی و معاون روس اتم امروز مذاکره می کنند

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این که مسایل فنی و تجاری برای ساخت نیروگاه های جدید در مذاکرات معاون روس اتم با مسوولان این سازمان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در آینده نزدیک برای امضای قرارداد عازم مسکو می شود.

«بهروز کمالوندی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا به سفر نیکولای اسپاسکی معاون روس اتم به تهران و رایزنی با مسوولان ایرانی برای ساخت نیروگاه های جدید هسته ای در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در مذاکرات روز گذشته که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سازمان انرژی اتمی انجام شد، مسایل فنی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این مذاکرات مقرر شد متن نهایی توافق دو طرف در چند هفته آینده تدوین و نهایی شود و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز برای امضای قراردادهای تجاری و پروتکل به مسکو سفر کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به این سوال که سفر صالحی به مسکو در چه تاریخی انجام می شود، گفت: این سفر به احتمال زیاد اواخر مرداد یا اوایل شهریورماه سال جاری انجام می شود.

کمالوندی با بیان این که روز گذشته در دو نوبت معاون روس اتم مذاکراتی را با وی و نیز علی اکبر صالحی داشته است، اظهار داشت: در این مذاکرات بیشتر مسایل از جنبه های فنی و تجاری حل شد، اما نکاتی باقیمانده که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: نیکولای اسپاسکی معاون روس اتم تا ساعاتی دیگر با سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران دیدار و گفت و گو می کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد که این مقام روس بامداد فردا (چهارشنبه) تهران را ترک می کند.

خبر در حال تکمیل است.

سیام**9173**1336
کد N355035

وبگردی