آفتاب
مجلس تصویب کرد:

اختصاص 50 درصد از درآمدهای خدمات ثبتی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اختصاص 50 درصد از درآمدهای خدمات ثبتی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص 50 درصد از درآمدهای خدمات ثبتی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی مواد 15 و 17 طرح جامع کاداستر که به منظور رفع ایرادات به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع شده را بررسی و تصویب کردند.

با تصویب نمایندگان در ماده 15، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شد در صورت تقاضا نقشه های حدنگار را در قبال وصول هزینه به مالک یا قائم مقام وی یا دستگاه های اجرایی ذیربط ارایه کند.

همچنین بر اساس ماده 17 این طرح و به منظور اجرای تکالیف مقرر در این قانون تمامی درآمدهای خدمات ثبتی این سازمان به حساب خزانه داری کل کشور واریز و همه ساله 50 درصد آن بین ردیف مستقل در بودجه سنواتی کشور پیش بینی و به سازمان تخصیص می یابد.

مجلسی ها در ادامه این ماده، ایجاد واحدهای ثبتی و تجهیز آنها به فناوری نظام جامع ، ایجاد زیرساخت های لازم ، صدور اسناد حدنگار، ماشینی کردن خدمات ثبتی، توسعه نظام جامع ، داده آمایی و بایگانی الکترونیک سوابق ثبتی و تکمیل بانک اطلاعاتی مرتبط را برعهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گذاشتند.

همچنین با تصویب مجلس، تکمیل مرکز داده های ثبتی ، پاسخ آنی و الکترونیک به استعلامات ثبتی و ثبت آنی معاملات و ساخت

، توسعه ، تجهیز و تعمیر واحدهای اداری و آموزشی ، تامین و ترغیب نیروی انسانی مورد نیاز ازجمله خدمات مندرج در ماده 17 برعهده این سازمان گذاشته شد.

سیام(3)2021 **د . الف**1336
کد N354981

وبگردی